خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(علیه السلام):

مسئولان تنها در سخنرانی از کلید واژگان رهبری استفاده می کنند

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(علیه السلام)گفت: هزاران بار واژگان کلیدی از زبان مقام معظم رهبری مطرح و به مسئولان گوشزد می شود و مسئولان نیز آن را در سخنرانی های خود به کار می برند اما هنوز بسیاری از آسیب ها، بنیان خانواده ها تهدید می کند!
کد خبر: ۸۵۹۴۲۲۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، به نقل از  شبستان، زهره روستا در شورای مشورتی خواهران دبیرخانه کانونهای مساجد استان با تاکید بر اینکه امروز ما در فرهنگ مکتوب هیچ مشکلی نداریم اما اگر بخواهیم فرهنگ مکتوب را به فرهنگ رایج تبدیل کنیم، نیاز به کار است، اظهار داشت: ما مشکل طرح نداریم چرا که بسیاری از طرح ها هنوز اجرایی نشده است و مشکل برای عملیاتی شدن طرح ها داریم.

 وی با بیان اینکه باید در کثرت گرایی فرهنگی به اجماع برسیم، افزود: هزاران بار واژگاه کلیدی از زبان مقام معظم رهبری مطرح و به مسئولان گوشزد می شود و مسئولان نیز آن را در سخنرانی های خود به کار می برند اما هنوز بسیاری از آسیب ها، بنیان خانواده ها تهدید می کند!

 

روستا بر لزوم توسعه کارکرد مساجد تاکید کرد و با بیان اینکه مساجد، تنها محل عبادت نیست، خواستار حضور پررنگ اساتید دانشگاهی در مساجد شد.

 

وی همچنین بر گفتمان سازی فرمایشات مقام معظم رهبری و پیوند سازمانی در طرح ها و برنامه های حوزه بانوان تاکید کرد و گفت: باید از حضور اساتید برجسته برای اجرای طرح ها استفاده کنیم.

 

فاطمه صغری حجی پور مدیر حوزه علمیه نرجس بیرجند نیز در این جلسه پیشنهاد کرد کارشناس امور بانوان سازمان تبلیغات استان نیز در این جلسات این شورا حضور داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از فارغ التحصیلان مدارس علمیه استان به عنوان مدیر گروههای حلقه های صالحین در سطح استان مشغول فعالیت هستند، گفت: کار در حوزه مسائل زنان بسیار زیاد است.

 

حجی پور با تاکید بر انجام کارهای مشارکتی در حوزه بانوان افزود: در حوزه بانوان، هرچه کار انجام شود بگونه ای که اگر در برخی از کارها موازی کاری نیز باشد، بازهم لازم است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از خانواده ها در استان خراسان جنوبی در زمینه ازدواج، سخت گیرانه عمل می کنند، تصریح کرد: باید طرحی اجرا شود تا ضمن برقراری و تعامل با والدین، این دغدغه ها در آنها کاهش یابد و در این راستا باید از کارشناسان و اساتید دانشگاهی استفاده کرد.

 

فرشته اسدزاده عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: یک اولویت سنجی برای شناسایی آسیب های حوزه بانوان در سال 88 و 89 انجام شد که در همین زمینه 900 پرسش نامه در سطح استان توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه در آین طرح، آسیب های حوزه بانوان هر شهرستان ها بر اساس اولویت و به تفکیک احصاء شد، بر استفاده از خروجی این طرح پژوهشی برای جلسات شورای مشورتی دبیرخانه مساجد تاکید کرد.

 

اسدزاده با انتقاد از اینکه متاسفانه در سالهای اخیر رویکرد اقتصادی برخی از مساجد درحال شدت یافتن است، اظهار داشت: در این راستا نیازمند ارائه یک نگاه جدید و یا القای یک نگاه جدید به هیات امنا هستیم.

 

فاطمه میابادی، کارشناس دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز آسیب های زیادی بانوان را تهدید می کند، به افزایش آمار طلاق و شیوع اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: تمامی این آسیب ها ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

 

فاطمه خورشدی مسئول امور بانوان دفتر امام جمعه نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی باید به عنوان یک اولویت در طرح ها و برنامه های ادارات برای بانوان قرار بگیرد، بر اختصاص بخشی از فضای مسجد برای کودکان و نونهالان تاکید کرد و گفت: باید ذوق و سلیقه خود را در تبیین دین به کار بگیریم.

 

راضیه میری کارشناس دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: به موازات برگزاری جلسه شورای مشورتی در مرکز استان، می توان این جلسات را در سطح شهرستان ها نیز برگزار کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در این جلسات درصدد هستیم راهکارها و برنامه های فرهنگی برای استفاده از ظرفیت ها، قابلیت ها و اولویت های استان در حوزه زنان با استفاده از مسجد طراز اسلامی ارائه شود، خاطرنشان کرد: جلسات بعدی شورای مشورتی در کانونهای فرهنگی هنری برگزار شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها