خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

بايد مصاديق فعاليت هاي ديني در جامعه پر رنگ شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید نسبت به ترویج و پررنگ کردن مصادیق دینی در جامعه بکوشیم چرا که این بی توجهی موجب عدم توجه جوانان و دور شدن آنها از دین شده است
کد خبر: ۸۵۹۴۲۲۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی شامگاه شنبه در نخستین کارگاه تخصصی پنجمین جشنواره حسنات با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در ترویج فرهنگ حسنات تغییر جغرافیای ارزشی است، اظهار داشت: متاسفانه از دین تنها چند بخش از آن نسبت به دیگر بخش‌ها پررنگ شده است و از این رو باید نسبت به ترویج و پررنگ کردن دیگر مصادیق دینی در جامعه بکوشیم چرا که این بی توجهی موجب عدم توجه جوانان و دور شدن آنها از دین شده است.

وي با اشاره به اینکه کار مصادیق حسنات در دین اسلام دیگر ادیان الهی تفاوتی ندارد و این کار حد و مرز دینی ندارد، ادامه داد: دراین راستا باید یادآور شوم که هر کس با هر دین و مذهبی می‌تواند کار خیر انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند با ابزاری که در دست دارند و بیش از هر چیز مورد توجه عموم مردم جامعه است نسبت به تغییر فرهنگ جامعه اقدام کنند، اضافه کرد: در این راستا وظیفه ما معرفی مصادیق واقعی و گسترده حسنات است و باید مصادیق فراموش شده حسنات را در جامعه احیا کنیم.

وی دوستی با اهل بیت را نیز از مصادیق حسنات دانست و اظهار داشت: همچنین فراهم آوردن رفاه و آسایش دنیایی برای خود و دیگران نیز از دیگر مصادیق حسنات است.

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه آسایش دنیا خوب است و در واقع به صورتی حسنه تعبیر می‌شود، افزود: برخی بر این اعتقادند که امامان معصوم(ع) همیشه در فقر و تهی دستی زندگی می‌کردند و این در حالی است که ائمه نیز متناسب با مقتضیات زمان و وضعیت زندگی مردم دوران زندگی و حکومتشان زندگی می‌کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار