معاون سازمان حج و زیارت لرستان خبر داد

ثبت‌نام بیش از ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی در لرستان

معاون حج و زیارت لرستان بیش از ۲۰ هزار و ۶۴۲ نفر از استان لرستان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۹۴۲۳۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حمید مصطفایی صبح امروز در نخستین جلسه ساماندهی زائرین اربعین حسینی در خرم‌آباد اظهار داشت: از طریق سازمان حج و زیارت تا روز گذشته 20 هزار و 642 نفر از استان لرستان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند و این ثبت‌نام هنوز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: از این تعداد بیش از 7 هزار نفر خرم‌آبادی هستند که از طریق دفاتر زیارتی حج و زیارت استان ثبت‌نام کرده‌اند.

مصطفایی با اشاره به اینکه تاکنون این افراد ویزا نگرفته‌اند، تصریح کرد: این افراد در قالب 9 هزار و 382 گروه ثبت‌نام کرده‌اند و کسانی که به شکل گروهی پنج نفره ثبت‌نام کنند، هزینه ویزای آنها 40 دلار است و اگر بیش از پنج نفر باشند به 30 دلار کاهش می‌یابد.

معاون حج و زیارت لرستان گفت: سال گذشته 20 میلیون نفر در اربعین حسینی شرکت کرده‌اند که امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد بیشتر شود، از این رو تمام اعزام‌های زمینی و هوایی به شکل کاروانی حج و زیارت در استان لرستان کمتر شده به خاطر اینکه بتوانیم مکان‌هایی که در کربلا و نجف هستند در اختیار زائران پیاده اربعین حسینی قرار دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما امروز در تهیه ارز است که انتظار می‌رود استاندار لرستان با بانک‌های عامل این استان این مشکلات را برطرف کند.

این مسئول افزود: جلسه‌ای با رئیس سازمان صنعت و معدن لرستان برگزار کرده‌ایم تا بخشی از مایحتاج ضروری ایستگاه‌های صلواتی ما در کربلا و نجف را از جمله آب معدنی و ... تأمین کند.

ارسال نظرات