فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: 3 موکب برای اسکان زائران لرستانی در نجف و کربلا راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۴۲۴۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی صبح امروز در نخستین جلسه ستاد زائران اربعین حسینی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه در بحث اسکان زائران لرستانی نیازمندی‌ها اسکان تأمین‌ شده است، اظهار داشت: در نجف دو و در کربلا یک مدرسه برای اسکان زائران لرستانی در نظر گرفته‌ شده که بخشی از نیازهای زائران را  برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار تریلر از استان لرستان وسایل ضروری و موردنیاز زائران را به کربلا و نجف منتقل کرده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 12 هزار نفر زائر از لرستان به کربلا معلی اعزام شود.

فرمانده سپاه استان لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه استان لرستان در مسیر کاروان‌های زائران اربعین قرار دارد، باید از طریق مجتمع‌های بین‌راهی، حسینیه‌ها و مساجد از زائران حسینی استقبال شود.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران جهت استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در کنار سایر دستگاه‌های استان تمام تلاش خود را به کار گرفته  است، بنابر این از استاندار لرستان و سایر مسئولان استان انتظار می‌رود که در مسیر زائران اربعین ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی قرار دهند.

کشکولی با اشاره به اینکه سال گذشته زائران لرستانی در هنگام برگشت با مشکلات کمبود حمل‌ و نقل روبه‌رو بودند، گفت از مسئولان استان انتظار می‌رود که امسال خودروهای بیشتری در نظر بگیرند و در این زمینه نظارت خوبی برای برگشت زائران لرستانی در مرز مهران داشته باشند.

وی اظهار داشت: سال گذشته بیش از 100 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از لرستان به مهران اعزام شدند که این تعداد کافی نبوده بنابراین انتظار داریم امسال این میزان افزایش یابد.

میثم کشکولی، فرمانده قرارگاه صاحب‌الامر لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در بحث حمل‌ و نقل زائران از یک ماه و نیم گذشته فعالان اعزام‌های مردمی را رصد کرده‌ایم که بر اساس گزارش‌های این افراد سال گذشته نسبت به حمل‌ و نقل از استان، مرز و بالعکس سروسامانی‌هایی وجود داشته، بنابر این انتظار می‌رود امسال این‌گونه نباشد.

وی افزود: باید بازرسی از خودروها و اتوبوس‌هایی که هنگام اربعین به‌ویژه در هنگام برگشت از زائران کرایه چند برابر می‌گیرند انجام  و با افراد متخلف برخورد شود.

فرمانده قرارگاه صاحب‌الامر لرستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون گرفتن ویزا در لرستان به‌سختی انجام می‌شود، عنوان کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان برای رفع این مشکل اقدام لازم را انجام دهند.

ارسال نظرات