خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند خبر داد:
فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند با اشاره به احداث 130 کارگاه در بخش اقتصاد مقاومتی و تکلیفی گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی کارگاه ها در بخش کشاورزی، باغات، دام طیور در بخش تکلیفی کارگاه های کوچک قالی بافی فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۵۹۴۲۶۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اسماعیلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصادی مقاومتی اظهار داشت: این مسئله به قانون تبدیل شد و به قوا ابلاغ گردید وهمه انتظار عملکرد و اقدامات لازم در این زمینه را دارند.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور تکیه بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت درون کشوراست افزود: اگرمنابع، سرمایه و ظرفیت های کشوربه درستی طراحی و به کارگرفته شود و از توانمندی ها مردم در خدمت رشد اقتصادی کشور استفاده شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

فرمانده ناحیه سپاه بیرجند ادامه داد: سرمایه های سرگردان بسیاری در کشور وجود دارد که اگر با برنامه بهره برداری و استفاده شود یقینا به رشد و بهبود اقتصاد کشور کمک می کند بنابراین بسیج در جهت کمک به دولت اعلام آمادگی کرده است.

اسماعیلی با اشاره به استفاده بسیج از تجربه و امکانات خود در جهت کارو تلاش درسطح جامعه افزود: درسطح رده های مقاومت بسیج و حلقه های صالحین که اکثرا جوان و نوجوان هستند و تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخلی فرهنگ سازی شده است چراکه استفاده از کالای خارجی منجربه تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران می شود و به رشد اقتصادی کشور ضربه وارد می کند.

وی گفت: از بسیج دانشجویی، محلات تعداد 204 نفر در قالب 20 گروه جهادی و گروهای متفرقه با حضور7 هزار و 213نفر در بخش های علمی، فرهنگی، آموزشی به هدف محرومیت زدایی به روستاها و مناطق محروم استان اعزام شدند همچنین تعداد 920 نفر از دانش آموزان در قالب اردوهای طرح هجرت به منظور مرمت و نوسازی مدارس به مناطق اعزام می شوند.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل 8 هسته فلاحین عنوان کرد: این گرو ه ها متشکل از کشاورزان نمونه و با تجربه است که ماموریت دارند درهرمنطقه با توجه به نوع محصول تجارب خود را در قالب کلاس های آموزشی زمینه افزایش تولیدات را فراهم کنند.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند با اشاره به احداث 130 کارگاه در بخش اقتصاد مقاومتی و تکلیفی اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی کارگاه ها در بخش کشاورزی، باغات، دام طیور در بخش تکلیفی کارگاه های کوچک قالی بافی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اختصاص 11 میلیارد و380 میلیون ریال اعتبار در بخش اقتصاد مقاومتی و 3 میلیارد ریال اعتبار به بخش تکلیفی در قالب وام هایی با کارمزد 12 درصد در اقتصاد مقاومتی و16 درصد در بخش تکلیفی گفت: به منظورارائه خدمات به افراد بیشتر سطح وام ها پایین و در زمینه احداث کارگاه های بزرگ بخشی از هزینه را تامین می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها