نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش تربیت دینی را در مدارس تقویت کند، گفت: تمام توان غرب برای فساد جوانان مسلمان به کار گرفته شده است.
کد خبر: ۸۵۹۴۲۶۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان و مسئولان دانشگاه فرهنگیان خواهران یزد، اظهار داشت: شخصی که می‌خواهد به تربیت دیگران بپردازد باید قبل از آن خودش تربیت شده باشد و آن چیزی که از شاگردانش می‌خواهد، باید خودش آنها را داشته باشد تا بتواند برای آنها تاثیر‌گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه برداشت‌های متفاوتی از شغل معلمی وجود دارد، افزود: اداره کلاس و اداره درس و نمره خوب آوردن توسط دانش‌آموز ممکن است یک برداشت از معلمی باشد اما برداشت دیگری هم هست که معلم فقط برای آموزش به مدرسه نمی‌رود و وظیفه آموزش و پرورش را هم تنها آموزش فورمول‌ها و این چنین موارد نمی‌داند بلکه در کنار آموزش، پرورش را هم مد نظر قرار می‌گیرد.

امام جمعه یزد منظور از پرورش را تربیت اخلاقیات دانش‌آموز دانست و گفت: یعنی اخلاق خوب را در وجود او نهادینه کند و اخلاق و روش‌های بد را از دامن او بزداید و وی را از این نظرها پاک کند.

ناصری تصریح کرد: مهمتر از نحوه تربیت، مسئله فطری بودن انسان است چرا که تربیت در وجود انسان فطری است و تربیت فطری هم یک تربیت خدایی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: کسانی هم که بی‌تفاوت نسبت به معنویات و خدا هستند هم در لحظات حساس زندگی و مشکلاتی که هیچ امیدی به دیگران ندارند، یاد خدا می‌افتند و از وی کمک می‌گیرند چرا که همه انسان‌ها یک اصل فطری و خدایی دارند.

وی گفت: بنابراین تربیت انسان‌ها بر اساس فطرت آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما هم باید هماهنگ و مناسب با این فطرت، به تربیت انسان‌ها بپردازیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: نکته مهم این است که در آموزش و پرورش، معلم دو تکلیف دارد اول اینکه دیگران را آموزش دهد و دوم اینکه به تربیت دیگران بپردازد و دانش آموز را از مسیرهای انحرافی به مسیرهای خوب بکشاند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: این که انسان ایمان و عمل صالح داشته باشد، منتهای هدف نهایی زندگی انسان‌ها است و ما هیچ راه دیگری نداریم که به سعادت ختم شود و در واقع تنها راه ما پناه بردن به خداوند متعال است.

وی تصریح کرد: بنابراین یکی از تکلیف‌های مهمی که بر دوش معلمان قرار گرفته، این است که دانش‌آموزان را از خسران که مهمترین این خسارت‌ها نداشتن ایمان و عمل صالح است، دور کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، گفت: زمانی احساس وظیفه معلمان افزایش پیدا می‌کند که می‌بینیم امروز غرب از تمام توان خود برای ایجاد فساد در جامعه و بویژه در بین جوانان نهایت استفاده را می‌کنند.

ناصری ادامه داد: الان بیشتر فضاهای مجازی که در حال فعالیت هستند مربوط به رژیم صهیونیستی است که با هدف مقابله با اسلام ناب ایجاد شده‌اند و به سعی در نابودی و تزلزل فرهنگ مسلمانان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: آنها با استفاده ابزاری از ماهواره‌ها و اینترنت‌ و فضای مجازی مغز و عقل جوانان ما را تحت تاثیر می‌گذارند و طبق قرآن کریم آنها بیشترین دشمنی را با ما دارند و سعی می‌کنند ما را هم مثل خودشان بی‌ایمان و بی‌تقوا کنند.

تسنیم/

ارسال نظرات