یک داروساز اهل سنت گفت: اهل سنت نیز در عزاداری‌های امام حسین(ع) و آئین‌های مذهبی شرکت می‌کنند و این امر رسم پسندیده و خوبی است که موجب تحکیم وحدت و دوستی بین مسلمان و خنثی شدن توطئه دشمنان می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۴۲۶۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر جلال جامی، داروساز و یکی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس و از مسلمانان اهل تسنن است که سال‌های پیاپی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) به ویژه پیاده‌روی اربعین در کربلا شرکت داشته است.

این عضو بسیج جامعه پزشکی مشهد می‌گوید: برادران و خواهران اهل سنت نیز مانند شیعیان برای اهل بیت (ع) احترام خاصی قائل هستند؛ گرچه ممکن است مراسم آن‌ها به شکل مراسم شیعیان نباشد اما اهل سنت نیز در عزاداری‌ها و آئین‌های مذهبی شرکت می‌کنند و این امر رسم پسندیده و خوبی است که موجب تحکیم وحدت و دوستی بین مسلمان و خنثی شدن توطئه دشمنان می‌شود.

وی ادای احترام به اعتقادات یکدیگر را موجب مؤدت بیشتر بین مسلمانان دانست و گفت: طی سال‌های گذشته که در این مراسم شرکت داشتم، در کنار سایر پزشکانی که به عنوان خدمت‌دهنده به زائران حسینی (ع) حضور یافته بودند در موقع نیاز از معلومات خود در اختیار عزاداران قرار داده و به سایر پزشکان در امر خدمت‌رسانی کمک کردم.

جامی، در تبیین ارزش بی‌بدیل عزاداری امام حسین (ع) برای مسلمانان شیعه و سنی، گفت: هر انسانی از واقعه جانگدازی که برای خانواده پیغمبر (ص) به وجود آمده تحت تاثیر قرار می‌گیرد و افراد را به سمت و سویی می‌برد که فارغ از دنیا شوند؛ درواقع پی‌بردن و اندیشیدن به خود یکی از درس‌های برگرفته از عاشورا است.

این داروساز اهل سنت، گفت: همواره همه مشکلات امت اسلامی از دنیا طلبی بوده است، همانطور که پیامبر (ص) نیز اذعان داشتند «حب الدنیا راس کل خطیئه»؛ حب دنیا منشأ همه بدی‌ها است و شرکت در عزاداری امام حسین (ع) به ویژه ایام اربعین انسان را از مسائل دنیوی فارغ می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: اهل تسنن و شیعیان با هم دوست هستند و ما هر ساله از نذورات شیعیان بی‌بهره نیستیم و این مایه دلگرمی بین دو گروه است.
ارسال نظرات