مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اعلام برنامه های هفته کتاب، از افتتاح 10 کانون تازه تاسیس در سطح روستاهای استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۴۴۰۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، صبح امروز(24 آبان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی امیدوار بود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ادامه داد: افتتاح کتابخانه در فضای فرهنگی مساجد نقطه عطفی در راستای تجهیز این پایگاه های مردمی در مقابله با توطئه فرهنگی دشمنان است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد کردستان با بیان اینکه کانون های مساجد، ظرفیت های بالقوه ای در راستای تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند، بیان کرد: توجه و تجهیز کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در روستاها موجب افزایش فضای مطالعه و بالا بردن دانش افراد می شود.

گلباغی، با بیان اینکه تجهیز کانون‌ های مساجد می ‌تواند زمینه ساز بسیاری از تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه باشد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 450 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان فعالیت می کنند که این مهم ظرفیت بالقوه ای به شمار می رود.

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته کتاب در استان عنوان کرد: تشکیل ستاد هفته کتاب در استان، تقدیر از کتابداران، اعضا برتر و فعال حوزه مسجد و کتابخانه های مساجد، تهیه و توزیع برشور مسابقه یار مهربان در بین کانون های مساجد استان از جمله برنامه های این دبیرخانه در هفته کتاب پیش بینی شده است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از افتتاح 10 کانون تازه تاسیس در سطح روستاهای استان خبر داد و افزود: این کانون ها به صورت نمادین و در راستای ترویج فرهنگی کتابخوانی افتتاح می شود.

گلباغی توزیع کتاب در بین کانون های مساجد، برگزاری مراسم نکوداشت و تجلیل از کتابداران نمونه کانون های مساجد استان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تجهیز کتابخانه های کانون های مساجد به تجهیزات کتابخانه را از دیگر برنامه های این دبیرخانه در گرامیداشت هفته کتاب برشمرد.

وی همچنین به برگزاری دوره آموزشی کتابداران ویژه اعضای کانون های مساجد استان اشاره کرد و اظهار داشت: کلاس های آموزشی ویژه کتابداران کانون های مساجد استان همزمان به 27 آبان در سنندج برگزار می شود.

گلباغی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 350 هزار جلد کتاب در کانون های مساجد استان وجود دارد که اعضای این کانون ها می توانند از ان برای بالا بردن توان علمی و اندیشه ای خود بهره بگیرند.

ارسال نظرات