خبرگزاری بسیج: صبح امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ ساخت مدرسه استثنایی در هریس به زمین زده شد.
کد خبر: ۸۵۹۴۴۳۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در آین آیین با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر از بدو وقوع زلزله سال 91 تاکنون گفت: جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود از بدو وقوع زلزله خدمات متعددی از قبیل جستجو و نجات و اسکان اضطراری مصدومان و تغذیه و توزیع لوازم گرمایشی و مایحتاج اولیه و اقلام اساسی در مناطق زلزله زده شهرهای اهر و هریس و ورزقان انجام داده است.
عزیز نوری ادامه داد: جمعیت هلال احمر، علاوه بر انجام خدمات امدادی بر اساس توافقنامه تبادل شده با اداره کل نوسازی استان اقدام به ساخت مدارس در روستاهای زلزله زده کرده که ساخت و بهره برداری از مدرسه ابتدايي 9 کلاسه شهید ناصر دایلاری اهر با صرف اعتباری معادل ۲۱ میلیارد ریال سال گذشته در همین راستا بوده است.
وی خاطر نشان کرد: امسال نیز با مشارکت هلال احمر و نوسازی مدارس استان8 باب مدرسه درروستاهای مناطق زلزله زده ارسباران احداث می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان افزود: این مدارس در مجموع با اعتباری بالغ بر دومیلیارد و 800میلیون تومان که 50درصد آن توسط هلال احمر و 50در صد دیگر توسط سازمان نوسازی مدارس تامین شده است ساخته خواهد شد.

یحیوی فرماندار هریس همبا تجلیل از مشارکت جمعیت هلال احمر و اداره کل نوسازی مدارس در ساخت این مدرسه گفت: جمعیت هلال احمر بحمدالله در همه عرصه ها حضور داشته و منشا خدمات متعددی شده است .

امام جمعه هریس نیز با قدردانی از تلاش های هلال احمر گفت: در جریان زلزله ارسباران نیروهای هلال احمر از نخستین ساعات وقوع زلزله به کمک آسیب دیدگان شتافتند و بخوبی از عهده امدادرسانی به مصدومان بر آمدند و به جرات می توان گفت دوران مدیریت زلزله ارسباران از دوران طلایی نظام بود .

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در جریان سفر به مناطق زلزله زدهبا تایید اقدامات انجام یافته فرمودند که این زلزله سکوی پرشی باشد برای این مناطق که ما امروز شاهد هستیم آباد ترین و بهترین روستاها را در استان داریم .

ارسال نظرات