در پی حملات تروریستی مرگبار روز جمعه در پاریس تقاضای جهانی برای طلا با افزایش نسبی روبرو شده و این مساله موجب شده تا قیمت این فلز گرانبها بار دیگر با افزایش همراه شود.
کد خبر: ۸۵۹۴۴۵۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

به گزارش بسیج،  به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی با افت شاخص سهام پس از حملات مرگبار پاریس مواجه شده اند، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش حدود یک درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امرو ز دوشنبه با 0.8 درصد افزایش به بیش از 1093 دلار رسیده است. در نخستین لحظات مبادلات امروز دوشنبه تقاضای زیادی برای طلا در بازارهای بین المللی وجود داشته و حجم معاملات بسیار قابل توجه بوده است.

به نظر می رسد نگرانی های موجود نسبت به حملات تروریستی در پاریس تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

در حملات تروریستی روز جمعه در مناطق مختلف شهر پاریس حداقل 130 نفر کشته شده اند. این مساله موجب شده است تا فرانسه بر شدت حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در خاک سوریه بیفزاید. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در نشست گروه 20 در ترکیه خواستار افزایش تلاش های بین المللی برای ریشه کن کردن داعش شده است.

سام لافلین تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس نیز تاکید کرد: تقاضا برای طلا و سایر سرمایه گذاری های امن پس از حملات وخشتناک پاریس با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

وی افزود: به نظر من قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت ابتدا به بیش از 1095 دلار و سپس به سطح 1100 دلاری خواهد رسید.

برپایه این گزارش، در پی حملات تروریستی پاریس شاخص سهام در بازارهای آسیا آمریکا و اروپا با کاهش شدیدی روبرو شده است. قیمت طلا پیش از افزایش امروز، در 12 روز گذشته با افت متوالی روبرو شده بود. علت اصلی این کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر بوده است.

یکی از مقام های ارشد فدرال رزرو در این باره گفت: زمان افزایش نرخ بهره آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن است و فدرال رزرو نباید زمان افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.

"مارک تو" تحلیلگر ارشد موسسه وینگ فونگ نیز گفت: قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت تحت تاثیر حملات تروریستی پاریس با افزایش روبرو شود ولی این افزایش به نظر من کوتاه مدت و موقتی خواهد بود.

منبع: اتحادیه طلا و جواهر

ارسال نظرات