خبرهای داغ:
باحضور مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین:

برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی ویژه ورزشکاران

افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآنی ویژه ورزشکاران با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۴۶۶۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزار یبسیج از قزوین،به نقل از سایت اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین دومین دوره مسابقات قرآن استانی قرآن ویژه جوانان و ورزشکاران با شرکت پرشور جوانان و ورزشکاران استان و با حضور مسئولین ارشد استانی در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب الامر(عج) برگزار شد.

 
در مراسم افتتاحیه این مسابقات؛محمد مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: اگر ورزش در بستر فرهنگ به ویژه فرهنگ قرآنی قرار نگیرد و یا بالعکس شود از جاهایی کسب تکلیف می‌کند که در آن هنگام می‌تواند به یک تهدید تبدیل شود.

وی اظهار کرد: امروزه اگر ورزشکاران و قهرمانانی که مقتدای جامعه هستند فاقد فضیلت‌ها و کرامت‌های اخلاقی شوند، جامعه جوانان و نوجوانان ما با الگوگیری از آنها به فساد می‌افتند،بنابراین وظیفه ما در قبال جوانان ایران اسلامی دو چندان است و می بایست با برگزاری محافل انس با قرآن و همچنین مسابقات قرآنی در بین جوانان و ورزشکاران پیام و رسالت قرآنی را به جوانان و نسل امروز منتقل کنیم.

در ادامه؛ مهران قاسمی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: دومین دوره مسابقات استانی قرآن می‌تواند گامی بلند و اساسی برای این حوزه باشد.

وی خاطر نشان کرد: قرآن کریم با معارف ناب در عقل‌ها و با هنرهایش در قلب‌ها نفوذ می‌کند، انسان دو نیاز اساسی دارد که یکی اغنای نظری و معرفتی و عقلانی و دیگری اغنای معنوی و روحی است که قرآن به این دو مقوله توجه کرده و دو تجلی دارد که یکی جلالی و دیگری جمالی است.

قاسمی اضافه کرد: قرآن در تجلی جلالی نظام‌سازی کرده و اصول و راهبردها را بیان می‌‌کند و به اغنای نظری می‌پردازد و با تجلی جمالی خودش و ابعاد هنری‌اش اغنای عاطفی و احساسی می‌کند. لذا قرآن هم عقل‌ها و قلب‌ها را تسخیر می کند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در خاتمه گفت: هنری که در این مسابقات شکل می‌گیرد مفهوم‌محور بودن و توجه به ابعاد عقلانی بوده و اینکه قرار است جوانانی را از مشرب و معرفت قرآنی سیراب و نیازهای روحی‌ آنها برطرف کنیم باید بر این اساس باشد که در کنار این بخش مفهومی به بخش هنری قرآن نیز توجه خاص شده و به نیازهای احساسی و عاطفی جوانان توجه شود.


شایان ذکر است: نفرات برتر این مسابقات به مسابقات سراسری قرآن وزارت ورزش و جوانان اعزام خواهند شد.

 

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار