مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

صدور یک هزار و 700 کارت شناسایی برای معلولان زنجانی

پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه یک هزار و 700 کارت شناسایی برای معلولان زنجانی صادر شود.
کد خبر: ۸۵۹۴۷۱۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تهیه دستگاه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تخصصی صدور کارت شناسایی معلولین تهیه شده است.

محمد محمدی قیداری افزود: این دستگاه‌ها از اول آبان ماه سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولین انواع معلولیت‌ها تشخیص و طبقه‌بندی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: این فعالیت براساس معیارهای بین‌المللی و به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز شده است.

محمدی با اشاره به اینکه طرح ICF در استان زنجان از نیمه نخست سال 1392 آغاز شده است، تصریح کرد: از آغاز این طرح برای 3 هزار و 500 پرونده معلول تشکیل و نوع و شدت معلولیت این افراد تعیین شده است.

وی تاکید کرد: معلولان با دریافت این کارت می‌تواند در سراسر جهان از خدمات سازمان‌ها و ادارات مرتبط با حوزه معلولان بهره‌مند شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه تعیین نوع و شدت معلولیت بر مبنای معیارهای جهانی و کدبندی‌های تخصصی انجام می‌شود، تاکید کرد: اطلاعات مددجویان در سامانه payment بهزیستی ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: این تشکیل پرونده پس از ارجاعات تخصصی و ارزیابی‌های کارشناسی انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه معلولان با دریافت این کارت می‌توانند از وسایل کمک توانبخشی و از امکانات ورزشی و تفریحی استفاده کنند، اضافه کرد: استفاده نیم بها از وسایل نقلیه عمومی چون هواپیما وتخفیف درمانی و بیمارستانی، دوره‌های آموزشی رایگان فنی و حرفه‌ای، استفاده رایگان از وکیل در مشاوره‌های حقوقی از جمله مزایایی است که معلولان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات