عضو شورای عالی استانها در ابرکوه:
بصیری پورخواستار ایجاد تجربه های موفق در کشور با نقش آفرینی های مردم شد و گفت: نظام شورایی باید در کشور تقویت شود اما روز به روز نظام متمرکز اداری را تقویت می کنیم که به درد کشور نمی خورد.
کد خبر: ۸۵۹۴۷۲۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، بصیری پور در نشست با اعضای شورای شهر ابرکوه و مهردشت، خواستار ایجاد تجربه های موفق در کشور با نقش آفرینی های مردم شد و گفت: نظام شورایی باید در کشور تقویت شود اما روز به روز نظام متمرکز اداری را تقویت می کنیم که به درد کشور نمی خورد.

وی افزود: در سراسر کشور 117 هزار عضور شورایی داریم و این رقم بسیار قابل توجه ای است که نشان میدهد ظرفیت نیروی انسانی شورا بالا است و اگر شوراها با هم هماهنگ و مرتبط باشند می توانند به حفظ و پایدار نظام کمک کنند.

غلامرضا بصیری پور تصریح کرد: 9 اصل از قانون اساسی مربوط به شوراها می شود که اختیارات شورا را بسیار گسترده کرده است؛ حال اینکه چرا اقدامات لازم در جهت توسعه شوراها انجام نشده است می تواند هم مشکل از خود شورائیان باشد که خودباوری ندارند یا موانع بر سر راهشان بوده است یا اینکه دیگران به آنان خط می دهند و در امور شورا دخالت می کنند.

وی ادامه داد: امروز شهرداری ها حرف اول را درتوسعه کشور می زنند . مجموعه شهرداری های کشور تقریبا بیش از 130 هزار میلیارد تومان اعتبار مالی دارد که هیچ تشکیلاتی اینچنین اعتباری ندارد. لذا باید از این اعتبارات به بهترین شکل در جهت توسعه استفاده شود.

بصیری پور خاطر نشان کرد: دولت و برخی مسئولین کشور اهمیتی به نقش شورا نمی دهند و این نشان دهنده آن است که این مسئولین شورا باور نیستند، آنها باید شورا را باور کنند تا شورا نیز در جهت تقویت و حفظ نظام گام بردارد.

عضو شورای عالی استان ها در پایان افزود: امروز کار به جایی رسیده است که اگر شورائیان ساکت باشند، مجلس حتما شورا را منحل می کند چرا که هر بار مجلس خواسته است اصلاحیه ای راجع به شورا داشته باشد، یکسری از اختیارات شورا را کم کرده است و این قصه همچنان وجو دارد. لذا ما باید ارتباطمان را با مجلس قوی کنیم تا مجلسی شورا باور داشته باشیم.

خواستار ایجاد تجربه های موفق در کشور با نقش آفرینی های مردم شد و گفت: نظام شورایی باید در کشور تقویت شود اما روز به روز نظام متمرکز اداری را تقویت می کنیم که به درد کشور نمی خورد.
ارسال نظرات