فرمانده سپاه هشترود:

بی‌توجهی والدین موجب ترویج پوشش‌های غیراسلامی است

خبرگزاري بسيج: فرمانده سپاه هشترود، حجاب و عفاف را یکی از مباحث ریشه‌ای و اساسی در دین مبین اسلام خواند وگفت: استفاده بیش از حد خانواده‌ها به ویژه جوانان از شبکه‌های ماهواره در کنار بی‌توجهی والدین، موجب ترویج پوشش‌های غیراسلامی در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۹۴۷۵۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذر بایجان شرقی خلیل شریفی با اشاره به اینکه واژه عفت در قرآن چهار بار آمده، یادآور شد: در تفکر اسلامی عفاف هم درونی و بیرونی و هم نشانه ظاهری و علامت باطنی دارد.

وي نشانه ظاهری عفاف را حجاب و پوشش عنوان و بيان كرد: حجاب و پوشش نشانه عفت و لازمه عفت، پوشش است.

شريفي یکی از مهم‌ترین عوامل کمرنگ بودن آسیب‌های اجتماعی در کشورها و جوامع اسلامی را توجه به اصل مهم حجاب و عفاف دانست و اظهار داشت: توجه ویژه مردان و زنان مسلمان به امر حجاب و عفاف و رعایت آن در کنار حفظ حرمت و کرامت انسانی موجب کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی شده است.

وي با هشدار به اينكه، امروزه دشمنان با سوءاستفاده از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ و اینترنت، تلاش در کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی در بین مسلمانان دارند، تبیین جایگاه و ارزش حجاب و عفاف برای جوانان و بیان تاثیرات مخرب بدحجابی و بی‌ عفتی برای آن ها از سوي والدین و مربیان مدارس را امری بسیار ضروری دانست.

خلیل شریفی ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن عفاف در جوامع اسلامی را از بدترین پیامدها و تاثیرات استفاده از ماهواره برشمرد و گفت: توجه ویژه خانواده‌ها به نوع پوشش فرزندان و برخورد جدی با عاملان ترویج بدحجابی و بی‌حجابی با توجه به هجمه‌های نرم دشمنان، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی برخورد منطقی با این پدیده را به ویژه در مدارس ضروری خواند و افزود: اگر جوانان ما به درستی با جایگاه و اهمیت حجاب و عفاف آشنا شوند در کنار رعایت این مهم، خود امران فعال ترویج عفاف و حجاب در جامعه خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها