فرماندار بهاباد با اشاره به جایگاه علمی و معنوی ملاعبدالله بهابادی، از ساماندهی بقعه و مرمت و احیای آثار این عالم بزرگ بهابادی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۴۷۶۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: عباس اقبال پیش از ظهر امروز در نشست تهیه طرح توسعه و ساماندهی بقعه علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی که با حضور شرکت مشاور، فرماندار و مسئولان مرتبط در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد، اظهار با اظهار تأسف از غفلتی که نه تنها شهرستان بهاباد بلکه استان یزد نسبت به مقام شامخ ملاعبداالله داشته است، اظهار داشت: ملاعبدالله بهابادی یکی از علمای بزرگ عهد صفویه بود.

وی با اشاره به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در سال 1386 به استان یزد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در جمع فضلا و روحانیون استان یزد برای اینکه بفرمایند علاوه بر دارالعباده صفت دارالعلم هم زیبنده استان یزد است به مقام علمی ملاعبدالله بهابادی اشاره فرمودند.

اقبال تصریح کرد: وجود این مکان مقدس در شهرستان بهاباد می‌تواند پشتوانه‌ای برای استان یزد باشد و باید به‌عنوان یک ظرفیت فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به مقدمات تهیه طرح مزار ملاعبدالله اشاره کرد و اظهار داشت: برای توسعه و تهیه طرح جامع بازسازی آن جلسه‌ای با میراث فرهنگی استان داشتیم و تاکنون کارهایی برای مرمت و آزادسازی حریم مقبره ملاعبدالله صورت گرفته است.

اقبال در ارتباط با استفاده از شرکت مشاور برای آزادسازی حریم مقبره ملاعبدالله گفت: با میراث فرهنگی استان تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که تهیه طرح را به شرکت مشاور واگذار کند تا کارهای عمرانی بقعه براساس طرح و با برنامه باشد.

فرماندار بهاباد به مدت زمان اجرای این پروژه که یکی از طرح‌های فرهنگی شهرستان است اشاره کرد و گفت: تاکنون مبلغ 500 میلیون ریال برای مرمت و آزادسازی حریم بقعه ملاعبدالله هزینه شده است که باتوجه به کمبود بودجه، انشاالله این پروژه طی چند سال اجرا می‌شود.

وی به احیای آثار علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی اشاره کرد و گفت: کارهای نرم‌افزاری برای احیای آثار ایشان با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در حال انجام است.

بقعه ملاعبدالله بهابادی متعلق به دوره قاجار است و به شماره 31322 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

ارسال نظرات