خبرهای داغ:
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

دانشمندان بیشتر به وجود خدا پی ببرند/نباید از خط مشی رهبری و ولایت فقیه خارج شویم

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: اگر اکنون بخواهیم غفلت کنیم به تدریج عفاف، غیرت و هستی جامعه را از بین می‌رود و خیانت جایگزین آن می‌شود، باید آگاه باشیم و از خط مشی رهبری و ولایت فقیه خارج نشویم.
کد خبر: ۸۵۹۴۷۹۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مهندسان قرارگاه شهید رجایی وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیاء اظهار کرد: بشریت نیاز به موعظه دارد،‌ موعظه بهترین هدیه است، پند و موعظه انسان را آگاه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان بیشتر با مادیات و جسمانیات سر و کار دارد و اسیر حواس ظاهری است، ولی باید با چشم دل و آگاهی موضوعات مختلف را درک کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند چشم باطنی را قبول دارد، گفت: چشم دل مشاهده عالم ملکوت است و اینکه آیات خدا را در خود مشاهده کنیم، بنابراین انسان باید با مشاهده اعضا و جوارح خود به ذات اقدس الهی پی ببرد.

وی یادآور شد: دانشمندان باید بیشتر به وجود خدا پی ببرند، انسان با کمال، معرفت، علم و کمالش می‌تواند به خدا نزدیک‌تر شود، بنابراین شما باید بیشتر خدا را بشناسید و مطیع خداوند باشید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: بر اساس آیه‌ای از قرآن ما در تاریکی و ظلمت هستیم و خداوند پیامبران را مبعوث کرد تا ما را از ظلمت خارج کند و به نورانیت معنوی ببرد.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای دور کردن مردم از رهبران گفت: در طول تاریخ دشمنان مردم را از رهبران گمراه کردند و نگذاشتند در خانه حق و حقیقت بروند، به عنوان مثال در خانه امام علی(ع) را بستند تا از فکر و اندیشه ایشان استفاده نکنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) بسیاری از موارد را روشن کرد ولی عده‌ای از ریاست‌طلبان امیر مومنان(ع) را خانه‌نشین کردند، این امر ناشی از ظلمانیت، جهل و جهالت است که نمی‌گذارد دانشمندان مردم را آگاه کنند.

وی با اشاره به حرکت امام خمینی(ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با حرکت خود از گسترش بی‌حیایی، بی‌عفتی و بی‌غیرتی جلوگیری کردند، اگر اکنون نیز بخواهیم غفلت کنیم به تدریج عفاف، غیرت و هستی جامعه را از بین می‌رود و خیانت جایگزین آن می‌شود، باید آگاه و روشن باشیم و از خط مشی رهبری و ولایت فقیه خارج نشویم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد: باید زیر نظر رهبر، بزرگان و مراجع باشیم تا از نور آنها استفاده کنیم، خداوند کتابی به نام قرآن فرستاده که راه را به شما نشان می‌دهد بنابراین باید به قرآن عمل کنید.

وی گفت: همیشه خود را در جامعه نیازمند به بزرگان دین بدانید تا شخصیت‌های بزرگ شما را راهنمایی کنند و بنای عمل داشته باشید تا سعادتمند شوید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار