فرماندار تفت خبر از محدودیتهای ایجاد شده برای بی سوادان از سال۹۵ داد.
کد خبر: ۸۵۹۴۸۰۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: "محمود زارع رشکوییه” در این گفتگوی اختصاصی با اشاره به اهمیت سواد و سوادآموزی در اندیشه حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل(ره) با جهان بینی عمیق خویش، علم آموزی را عبادت و از حوائج ضروری و اولیه زندگی افراد دانسته و مردم را به قیام عمومی برای ریشه کن کردن پدیده شوم بی‌سوادی، که آن را در کشوری همچون ایران مایه شرم می‌دانستند، فرا می خواندند.

فرماندار تفت همچنین با اشاره به بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)در این رابطه گفت: معظم له در این رابطه می فرمایند: اگر هیچ چیز نباشد جز این‌که شما الفبا را به مردم بی‌سواد تعلیم می‌دهید، این خود حسنه‌ بسیار بزرگی است.

وی تاکید کرد: این بیانات بر اهمیت خدمت رسانی در این عرصه الهی تاکید دارد.

محمود زارع رشکوییه با اشاره به رویکرد های مثبت دولت تدبیر و امید در عرصه های سوادآموزی ادامه داد: در شرایط حاضر، مشوق‌های مناسبی از سوی دولت تدبیر و امید برای کمک به ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی و کم‌سوادی در جامعه ایران اسلامی در نظر گرفته شده است که هم بی‌سوادان و هم مشتاقان خدمت در این عرصه خداپسندانه می توانند از این فرصت ارزشمند بهره لازم را ببرند.

فرماندار تفت ادامه داد: سازمان سوادآموزی موظف است به افراد بی سواد گروه سنی ده تا چهل و نه که در کلاس های سواد آموزی شرکت نموده و مطابق دستور العمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ابلاغی سازمان، موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره سواد آموزی می شوند معادل بیست درصد سرانه هزینه تمام شده از محل اعتبارات مصوب مربوط سازمان به عنوان تشویق پرداخت نماید.

زارع با اشاره به محدودیتهای ایجاد شده برای بی سوادان  از سال ۹۵ افزود: صدور و تمدید گواهینامه رانندگی و نیز صدور و تمدید پروانه کسب برای افراد بی سواد منوط به اخذ و ارائه مدرک دوره سواد آموزی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از سال ۹۵ مکلفند افراد آموزش‌پذیر بی‌سواد تحت پوشش خود را برای سوادآموزی به سازمان معرفی و یا راساٌ نسبت به آموزش سواد به افراد یاد شده با همکاری سازمان سودآموزی اقدام نمایند.

فرماندار تفت در پایان از خدمات آموزش و پرورش شهرستان تفت در عرصه های سوادآموزی قدردانی کرد.

 

 

ارسال نظرات