سردار خرّم در نشست خبری هفته بسیج:

رسانه در جبهه فکری انقلاب اسلامی نقش موثری دارد

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی گفت: رسانه در جبهه فکری انقلاب اسلامی نقش موثری دارد و می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۵۹۴۸۵۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

به گزارش بسیج رسانه سردار عابدین خرّم در جمع خبرنگاران آذربایجان غربی با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: پنجم آذر ماه سالروز سی و ششمین سال صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تاسیس نهاد بسیج در سال 58 محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این نهاد مردمی، مکتبی و انقلابی هر روز موجب شکوه و عظمت کشور و انقلاب اسلامی شده است، افزود: امیدوارم امروز هم با تاسی از این گذشته پر فروغ بسیج بتوانیم فرهنگ بسیج را که همان مبین فرهنگ انقلاب اسلامی است، در همه جامعه فراگیر کنیم.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی ادامه داد: بسیج به قول امام راحل فرمول دفاع همه جانبه از کشور است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مظهر عشق، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان انقلاب است.

سردار خرّم با بیان اینکه بسیج شجره طیبه ای است که از روز تشکیل تا به امروز خیرات و برکات بسیاری در ابعاد مختلف برای نظام اسلامی داشته است،افزود: چرا که جنس بسیج از مردم است و هر جا مشارکت مردم جلب شده است، پیروزی های چشمگیری به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه ها موفق عمل کرده و نماد حضور مردمی در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی است، افزود: برنامه های هفته با شعار «بسیج دست قدرت خدا است» با هدف تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت اقتدار ملی، جلوگیری از نفوذ دشمنان برگزار می شود.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی ادامه داد: بسیج با هدف تقویت اقتدار ملی و جلوگیری از نفوذ دشمنان امسال برنامه های خود را برگزار می کند.

سردار خرّم خاطرنشان کرد: تبیین اقتصاد مقاومتی و معرفی بسیج و عرصه های بسیج در توسعه اقتصاد مقاومتی، نمایش اقتدار و آمادگی بسیج در امنیت جامعه و جهان اسلام از دیگر سیاست های برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد حضور نیروهای مردمی با همان سبک بسیج در عراق، یمن و سوریه و بسیاری از کشورهای منطقه هستیم که با تاسی از بسیج فعالیت می کنند، افزود: تبیین توانمندی ها و ظرفیت های بسیج در ایستادگی و مقاومت و روحیه استکبار ستیزی از دیگر سیاست های برنامه های این هفته است.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی با بیان اینکه اولین روز هفته بسیج از 29 آبان ماه آغاز می شود که برگزاری دعای ندبه در حسینیه عاشقان ثار الله با حضور پرشور مردم از برنامه های این روز است، افزود: این روز با عنوان بسیج، ولایت و انتظار نامگذاری شده است که گردهمایی و حضور اعضای حلقه های صالحین در میعادگاه نماز جمعه، برپایی پایگاه های مشاوره دینی و ایستگاه های سلامت از برنامه های این روز است.

سردار خرّم گفت: دومین روز این هفته با عنوان بسیج، بصیرت و استکبار ستیزی نامگذاری شده است که برگزاری صبحگاه های مشترک واحدها مقاومت دانش آموزی، برگزاری نشست های فرهنگی با محوریت اساتید در همه پایگاه های بسیج و حوزه های مقاومت و ارائه خدمات درمانی درمانگاه های بسیج و سپاه از برنامه های این روز محسوب می شود.

وی افزود: بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی عنوان روز سوم هفته بسیج است که برنامه های مختلفی در این روز برگزار می شود.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی با بیان اینکه استان از سه سال گذشته در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند ، یادآور شد: در سال جاری یک هزار و 300 خانوار در قالب 400 کارگاه زودبازده تولیدی مشغول فعالیت هستند که اعتبار واگذاری از منابع بسیج 300 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به فعالیت های بسیج در زمینه محرومیت زدائی گفت: در این زمینه 6 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است.

سردار خرّم ادامه داد: در عرصه های صنایع تبدیلی،باغی، کشاورزی، این تسهیلات ارائه شده است که پرورش آبزیان، ایجاد واحدهای تولیدی قارچ، پرورش دام سبک و سنگین و گیاهان داروئی از جمله فعالیت های انجام شده است.

وی با بیان اینکه سه رده بزرگ فنی و مهندسی در استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند، ساخت سد سیلوه از سوی موسسه امین قرار گاه سازندگی، با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر افتتاح می شود.

سردار خرّم گفت: این سد تنها پروژه ای است که در سال 100 میلیون متر مکعب انتقال آب بین حوزه ای به دریاچه ارومیه خواهد داشت.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی ادامه داد: احداث سد سردشت با پیشرفت 50 درصدی از سدهای بزرگ شمال غرب به دو منظور ذخیره 350 میلیون متر مکعب آب و تولید برق آبی در نیروگاه پایین دستی احداث می شود.

سردار خرّم گفت: پروژه تونل کانل سیب امسال آغاز شده و به طول 37 کیلومتر راه اندازی می شود.

وی افزود: پروژه ریل قطار از میاندوآب به ارومیه به دلیل فقدان اعتبار پیشرفت چشمگیری ندارد.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی با بیان اینکه روز چهارم هفته بسیج با عنوان بسیج، خود باروی و جهاد علمی نامگذاری شده است، تصریح کرد: افتتاح سالن های ورزشی صالحین و 9 دی در 3 هزار و 800 متر مربع در حال اتمام است، همچنین همایش دانشجویان بسیج استان در قالب جشنواره خلاقیت ها و ابتکارات در این روز در استان برگزار می شود.

سردار خرّم با بیان اینکه روز پنجم این هفته با عنوان بسیج، خانواده و سبک زندگی نامگذاری شده است، گفت: یادواره شهید شاخص علمی کشور - رجبعلی علمی نیک - و 4 هزار و 900 فرهنگی کشور در ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و سبک زندگی اسلامی برگرفته از منویات مقام معظم رهبری و مراسم خطبه خوانی حضرت زیب در پایگاه های مقاومت از دیگر برنامه های استان است.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بسیج، وحدت و بیداری اسلام عنوان روز ششم هفته بسیج است، افزود: همایش نخبگان و مراسم شب شعر با موضوع بسیج، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی و اعزام تیم های جهادی به مناطق محروم و برگزاری همایش با عنوان پوششش مناسب برای جامعه اسلامی از سوی بسیج اصناف از برنامه های این روز است.

سردار خرّ م با اشاره به پنجم آذر و آخرین روز هفته بسیج، گفت: این روز با عنوان بسیج، ایثار و شهادت نامگذاری شده است و اجتماع بزرگ بسیجیان در سراسر استان از برنامه های این روز است تا شکوه و عظمت بسیج به نمایش گذاشته شود که موجب فخر دوستان انقلاب و بیم و ناراحتی دشمنان می شود.

وی ادامه داد:میثاق با شهدا و غباروبی و عطر افشانی مزار شهدا و برگزاری برنامه شکوه مقاومت و دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و پیشکسوتان از برنامه های این روز است.

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برنامه های این هفته در3 هزار و 700 پایگاه،200 حوزه و 17 شهرستان برگزار می شود.

سردار خرّم ادامه داد: امسال دیدار فرماندهان گردان های امام حسین(ع)، امام علی(ع) و بیت المقدس با مقام معظم رهبری برای تجدید میثاق با مولا و مقتدایمان در حسینیه امام راحل برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار