مسوول سازمان بسیج رسانه در بازدید از ایرنا:
مسوول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی گفت: رویکرد اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای در این استان بسیجی گونه است.
کد خبر: ۸۵۹۴۸۵۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
به گزارش بسیج رسانه خراسان شمالی محسن زاهد احمدی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: رسانه های این استان با مشکلات مختلفی از جمله کمبود نیرو و امکانات مواجه هستند اما با کار مضاعف این کمبودها را جبران کرده اند.
وی بر تقویت رسانه های این استان تاکید کرد و افزود: باید دستگاه های مسئول و مربوط رسانه های استان را حمایت کنند چرا که آنان هم اکنون مشکلات مختلفی دارند.
وی افزود: تقویت و توسعه رسانه ها، توسعه همه جانبه استان را به همراه دارد.
وی با تاکید بر استفاده ظرفیت رسانه ها گفت: مسئولان این استان باید از این امر در زمینه توسعه استان و رفع مشکلات در بخش های مختلف استفاده کنند.
این مسئول رسانه ای بسیج رویکرد بسیج رسانه را تقویت رسانه ها و ارایه آموزش عنوان کرد و گفت: ظرفیت ها باید هم افزایی شوند و امیدوار هستیم رویکردها پر رنگ تر شوند و شاهد پیشرفت قابل قبولی نیز شویم.
وی افزود: رسانه های این استان کمبود هایی دارند اما باید هم اکنون از ظرفیت و پتانسیل آنان استفاده شود و در راه رفع مشکلات آنان نیز تلاش شود.
وی بر بالا بردن قدرت چانه زنی رسانه ها نیز تاکید کرد و گفت: این امر باید تقویت شود.
وی حمایت های بسیج رسانه را در سه محور برگزاری کارگاه های تخصصی، برگزاری دوره های مقدماتی دوره خبرنگاری و حمایت صنفی از این قشر عنوان کرد.
این فعال رسانه ای خراسان شمالی یکی از مشکلات اساسی این استان را کمبود خبرنگار حرفه ای عنوان کرد و افزود: این امر در شهرستان ها بیشتر نمود دارد.
وی اظهار کرد: به علت نبود خبرنگار در شهرستان های این استان یک خبرنگار برای چند رسانه فعالیت می کند که این امر کیفیت مطلوب را کاهش خواهد داد.
وی افزود: در شهرستان ها نیز باید هر رسانه یک نماینده داشته باشند تا اهداف آن رسانه را عملی کند.
زاهداحمدی گفت: هم اکنون 126 خبرنگار عضو سازمان بسیج رسانه ای این استان هستند که علاوه بر خبرنگار شامل فعالان رسانه ای نیز می شود.
وی یکی دیگر از مشکلات این استان در حوزه رسانه ای نبود آمار درستی از خبرنگاران فعال عنوان کرد و افزود: در این استان فعالان رسانه ای نیز در این آمار گنجانده می شوند که این امر در برخی موارد مشکلاتی ایجاد می کند.
وی بر حمایت از قشر خبرنگار تاکید کرد و افزود: اگر در این استان بخواهیم برای این قشر اقدامی مثبت انجام دهیم در مرحله اول باید تعداد خبرنگاران فعال این استان مشخص شوند که این امر باید توسط دستگاه های مربوط پالایش شود.
وی اظهار کرد: این سازمان تاکنون در زمینه حمایت از جامعه هدف اقداماتی انجام داده است و تلاش خواهیم کرد در زمینه بیمه تکمیلی این قشر نیز کاری مفید انجام دهیم.
ریس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی نیز ضمن تشکر از حضور این مسئول رسانه ای گفت: با توجه شاخص های رشد و توسعه ، این استان در بیشتر شاخص های توسعه ای در پایین ترین ردیف استان های کشور است و متاسفانه این امر در رسانه ها نیز صدق می کند.
علی اصغرافتاده افزود: توسعه هر منطقه ای نسبت مستقیم با توسعه رسانه های آن منطقه دارد و اگر رسانه ها توسعه یابند به خودی خود آن منطقه در دیگر شاخص ها نیز رشد خواهد یافت.
وی اظهار کرد: استاندار خراسان شمالی به عنوان نماینده عالی دولت در استان در حوزه رسانه ای ، نگاه حمایتی ویژه دارند که این امر ارزشمند می تواند باعث توسعه رسانه ها نیز شود.
وی نیز بر تقویت و حمایت رسانه ها تاکید کرد و افزود: بیشترین مشکل استان در بحث رسانه ای کمبود نیرو و بخصوص نیروی متخصص است که برگزاری کلاس های آموزشی در سطوح مختلف یک نیاز اساسی است که باید مورد توجه مسوولان مربوط قرار گیرد.
افتاده چالش اصلی استان خراسان شمالی را توسعه نیافتگی عنوان کرد و گفت: در این زمینه مهم ترین نقش بر عهده رسانه ها است که باید توجه و نگاه های مدیران بلندپایه کشور را به این استان جلب کنند.
وی بر ضرورت تحمل نگاه انتقادی از مسئولان تاکید کرد و افزود: وظیفه اصلی رسانه ها بازگو کردن مشکلات و همچنین درخواست ارائه راهکارها برای برطرف شدن معضلات است .
در این نشست از علی اصغر ایزدی رییس سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی قدردانی شد.
ارسال نظرات