در قالب کاروان‌های راهیان نور، دانش‌آموزان دختر عشایر کهگیلویه و بویراحمد راهی مناطق عملیاتی دفاع مقدس شدند.
کد خبر: ۸۵۹۴۹۲۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲

جانشین فرمانده سپاه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه اعزام نخستین کاروان دانش‌آموزی راهیان‌نور مناطق عشایری بویراحمد، مارگون و گچساران به مناطق عملیاتی خوزستان گفت: این اردو با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مکان‌های مقدس کربلای ایران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

علی مدنیان‌منش گفت: دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی شلمچه، دهلاویه، فکه، اروندرود و خرمشهر دیدن می‌کنند و راویان دفاع مقدس خاطرات حماسه‌های جاوید را بیان می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر سیار استان نیز در این مراسم گفت: سهمیه اردوی راهیان‌نور مدارس عشایری استان 400 نفر دانش‌آموز متوسطه دوره دوم است که در نخستین کاروان 110 دانش‌آموز از بویراحمد، مارگون و گچساران عازم مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند.

اسماعیل رضایی‌نیک با بیان اینکه اردوهای کاروان راهیان‌نور بهترین فرصت برای بصیرت‌آموزی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: باید بهترین برنامه‌های فرهنگی را در این اردوها برای دانش‌آموزان داشته باشیم تا با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر و بهتر آشنا شوند.

این مسئول گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی که مسئولان در نظام اسلامی بر عهده دارند مقابله با جنگ نرم است که باید در آموزش و پرورش با برگزاری چنین برنامه‌های هدفمندی به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برخیزیم.

ارسال نظرات