عضو شورای شهر خرم آباد:

عدم کنترل یک هیجان در مسابقات جهانی کوراش چهره اجتماعی لرستان را زیر سوال برد

عضو شورای شهر خرم آباد گفت: عدم کنترل یک هیجان در مسابقات جهانی کوراش چهره اجتماعی استان لرستان را زیر سوال برد.
کد خبر: ۸۵۹۴۹۳۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، جافر وفایی در اولین همایش اخلاق در ورزش ویژه مربیان ورزشی استان لرستان که توسط سازمان بسیج ورزشکاران استان لرستان در خرم آباد برگزار شد، گفت: در مسابقات جهانی کوراش که نتیجه همدلی و همزبانی بین مردم، مسئولین اقشار مختلف در جامعه بود؛ متاسفانه عدم کنترل یک هیجان باعث شد که چهره اجتماعی استان زیر سوال برود.

 عضو شورای شهر خرم آباد با بیان اینکه با عدم کنترل هیجانات در هر جامعه ای جامعه اینگونه وانمود می شود که ظرفیت عصبی و روحی و روانی آن جامعه  به گونه ای نیست که بتواند خود را کنترل کند گفت: مربیان ورزشی یک الگوی عینی هستند و در واقع اگر نتوانند درست ورزشکاران را هدایت کنند تاثیر منفی به جای خواهند گذاشت.

 وفایی با اشاره به اینکه مربیان کار هدایتگری جسم ورزشکاران را بر عهده دارند اضافه کرد: به تعبیر  رهبر انقلاب ورزش اسلحه است. اسلحه باید در دست انسان سالم باشد اگر جسم قوی را در کنار معنویات به کارگیری نکنیم و نتوانیم به نوعی این اسلحه را در دست بگیریم چه بسا باعث از بین رفتن خیلی از افراد در جامعه شود.

 وی با بیان اینکه باید برای منویات رهبری در حوزه ورزش برنامه ویژه ای داشته باشیم اضافه کرد: اتفاق اخیر در مسابقات جهانی کوراش در لرستان ضایعه بزرگی برای ورزش استان بود و باعث شد که ورزش را که یکی از شاخص های ارزیابی توسعه یافتگی عنوان می کنند با عدم کنترل این انگیزش با چالش مواجه کند.

 عضو شورای شهر خرم آباد با اشاره به اینکه نتیجه و تلاش کار مربیان در جامعه مشهود است و ورزشکاران می توانند از اخلاق و رفتار مربی الگوگیری کنند گفت: وظیفه مربیان بسیار سخت تر از کسانی است که حتی کارهای زیرساختی را در ورزش انجام می دهند.

 وفایی با بیان اینکه اگر فردی تنها جسمش را قوی کند ولی روح خود را تقویت نکند به نتیجه نمی رسد. اضافه کرد: مربیان باید به مثابه یک  مبلغ هیجانات را در محیط  ورزشی کاهش دهند.

ارسال نظرات