خبرهای داغ:
آیت الله علما مطرح کرد؛

تبدیل شدن ایران اسلامی به ابرقدرت با روحیه بسیجی

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: روحیه و تفکر بسیجی جمهوری اسلامی ایران را به ابرقدرت علمی، فکری و تصمیم‌گیری تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۵۹۴۹۵۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در جلسه شورای اداری که امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولان نظام باید با عمل و تصمیم‌گیری خود روحیه بسیجی را در جامعه تقویت کنند، اظهار داشت: اگر بسیج نبود سپاه و ارتش به تنهایی نمی‌توانستند جنگ هشت ساله را مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه تفکر، فرهنگ و توان بسیجی باید به نسل جوان منتقل شود، عنوان کرد: تفکر و روحیه بسیجی تنها به چارچوب ایران بسنده نکرده است بلکه روحیه بسیجی در کشورهایی همچون عراق و سوریه سبب مقاومت و ایستادگی آنها شده است.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه نتایج 2636 سال گذشته در کشور نشان‌دهنده موفقیت روحیه بسیجی در تمام ابعاد است، گفت: بسیج در ظاهر یک کلمه است اما هزاران کلمه را در دل خود جای داده است و بنابراین مدیریت، تدبیر و روحیه بسیجی سبب پیروزی نظام شده است.

وی به موضوع نفوذ مورد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: موضوع نفوذ به ظاهر و به سرعت برای ما مشخص نمی‌شود زیرا دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به تدریج و خزنده وارد عمل می‌شوند و اگر نسبت به این موضوع غفلت شود زمان تغییر در فضا متوجه نفوذ می‌شویم.

آیت‌الله علما با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به توان علمی، نانو و تسلیحاتی کشور اذعان دارند، اظهار کرد: برای مقابله با نفوذ باید مراقب باشیم که از داخل تهی نشویم زیرا در این صورت تنها با یک تلنگر از بین می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه انگیزه کار در جامعه و میان مسئولان ضعیف است، عنوان کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود عجله‌ای ندارد و آنچنان که انگلیس گاهی تنها برای رسیدن به هدف مورد نظر خود برنامه‌ریزی 80 ساله دارد که برای مقابله با این توطئه‌ها باید روحیه بسیجی و انگیزه کار در جامعه تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به بیکاری 35 درصدی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه با وجود استعدادها و توانمندی‌های بسیار نباید دارای این میزان بیکاری باشد و کشف استعدادها، مدیریت ظرفیتها و اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای مقابله با این معضل است.

آیت‌الله علما با بیان اینکه مسئولان و خدمتگزاران نظام باید با درک سیاسی و اجتماعی و بصیرت بالاتر از شرایط کنونی باشند، افزود: اسلام امانتی نزد ما است که باید آن را حفظ کنیم زیرا دشمنان به منظور تضعیف آن سعی در اسلام هراسی در دنیا دارند.

وی با اشاره به اینکه نباید به چارچوب تعیین شده در ادارات اکتفا کرد، گفت: ابتکار در ادارات باید مداوم باشد و نسخه اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه تمام نشدنی سرلوحه اقدامات قرار گیرد زیرا این نسخه مختص به زمان ویژه‌ای نیست.

آیت‌الله علما با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به عنوان میراث به نسل‌های آینده منتقل شود، خاطرنشان کرد: استعدادهای منطقه و استان باید شناسایی شود و با استفاده از آنها چشم طمع آمریکا را کور کرد و این تنها با ایستادگی و خودکفا شدن میسر می‌شود.

ارسال نظرات