نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دومین پیش کنگره امام شافعی(رض) که در بانه برگزارشد گفت: ایجاد وحدت و تشکیل امت واحده ضروری ترین نیاز امروز جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۵۹۴۹۷۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام و المسین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان پیش از ظهر امروز در دومین پیش کنگره امام شافعی(رض) که در شهرستان بانه با حضور روحانیون و اندیشمندان برجسته اهل سنت کردستان ایران و عراق در سال ورزشی گلشهر بانه برگزار شد به ضرورت توجه به افکار و نظرات امام شافعی در عصر حاضر تاکید کرد و گفت: توجه به نظرات این عالم برجسته جهان اسلام و سایر علمای بزرگ دیگر می تواند راهگشای ما در حل مشکلات باشد.

وی با اشاره به مقام علمی امام شافعی(رض) افزود: ایشان: در علوم مختلف سرآمد بسیاری از افراد و اندیشمندان زمان خود بود بطوریکه می توان ایشان را بنیانگذار و مدون بعضی از علوم در عصر خود نامید.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی خاطرنشان کرد: بعنوان مثال برای اولین بار در بین علمای اهل سنت امام شافعی(رض) توانست بطور وسیع و گسترده نسبت به رابطه فقه و قرآن پرداخته و از آیات قرآنی، مسائل و نکات فقهی را استخراج و استنباط کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به دیدگاه وحدتی و تقریبی امام شافعی نسبت به مذاهب و فرق مختلف اسلامی، ضمن ابراز تاسف از ایجاد تفرقه و دوگانگی که بواسطه دخالت دشمنان دین خدا که امروز در جهان اسلام رواج یافته است گفت: ایجاد وحدت و تشکیل امت واحده ضروری ترین نیاز امروز جهان اسلام است.

وی با اشاره به وضعیت مذاهب اسلامی در دوران امام شافعی(رض) خاطرنشان کرد: در آن برهه از تاریخ اسلام نیز بک نوع دو دستگی و تفرقه در بین مذاهب اسلامی بوجود آمده بود بطوریکه مکتب های مختلف همدیگر را تکفیر می کردند ولی امام شافعی با آن دیدگاه وسیعی که از اندیشه ها و تعالیم ناب اسلامی ایشان سرچشمه می گرفت کاری کرد که تعدیل و همدلی نسبی بین آنها بوجود آمد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی: مذهب شافعی و تشیع را نزدیکترین مذاهب اسلامی به یکدیگر در بین فرق متعدد اسلامی برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از علمای برجسته جهان تشیع در بیشتر موارد فقهی و حدیثی به فرموده های امام شافعی استناد کرده اند.

ارسال نظرات