کارشناس مسائل مذهبی در یزد مطرح کرد:

با نماز اول وقت رفیق باشیم/ راه های کسب حضور قلب در نماز

کارشناس مسائل مذهبی در راه های افزایش حضور قلب در نماز را « دقت در وضو و قرائت دعای وضو، توسل به امام زمان(عج) قبل از ورود به نماز ، مداومت بر تمرکز حواس در نماز» عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۹۵۰۴۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسینی در یادواره شهدای شهرک دانشگاه یزد به بیان آثار و برکات نماز اول وقت اشاره کرد و گفت: آیت الله بهجت می فرمایند: « علت گرفتاری های مردم به نماز بر می گردد، نماز را درست بخوانید با حضور قلب بخوانید اگر نماز را درست خواندید مشکلاتتان حل می شود».

کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: استاد آیت الله بهجت، آیت الله قاضی هزار شاگرد داشتند، از شاگردان ایشان حضرت امام(ره) و علامه طباطبایی نیز بوده اند، ایشان و خانواده شان در قبرستان وادی السلام نجف اشرف مدفونند، این آقا می فرمودند:«اگر کسی نمازش را اول وقت خواند و به مقامی دست پیدا نکرد من را لعن و نفرین کند، در نماز اول وقت همه چیز هست،دنیا و آخرت. اگر با نماز اول وقت رفیق شدی دیگر به دنبال دنیا نمی روی، این دفعه دنیا به دنبال تو می آید. ما مال خدائیم. خدا ما را آفریده برای خودش،دنیا دیگر برایت آب و رنگی ندارد. خاصیت نماز این است که نمی گذارد ما گناه بکنیم و اگر خدای ناکرده نمازتان را ضایع کنید نماز شما را نفرین می کند».

وی راه های افزایش حضور قلب در نماز را « دقت در وضو و قرائت دعای وضو، توسل به امام زمان(عج) قبل از ورود به نماز ، مداومت بر تمرکز حواس در نماز» عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی اذعان کرد: اگر ما با کسی صحبت کنید و آن شخص مشغول صحبت کردن با تلفن همراهش باشد،ما ناراحت نمی شویم؛ ما هم اگر در نماز حواسمان به نماز نباشد ناخشنودی خداوند را به دنبال خواهد داشت.

یزدندا
ارسال نظرات
آخرین اخبار