عضو شورای اسلامی شهر تهران

خطر تله‌کابین توچال را تهدید می‌کند/ مردم چوب سوءمدیریت را می‌خورند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به قدمت بیش از ۴۰ ساله تله‌کابین توچال، احتمال رخ دادن فاجعه به دلیل فرسودگی وسایل آن و عدم استانداردهای لازم وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۹۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حقانی در تذکرات پیش از دستور دویست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: نباید حضور شورایاری ها و دبیران آنها در جلسات شورای شهر جنبه نمایشی داشته باشد. این افراد باید بیایند و از مشکلات محله خود بگویند.

وی افزود: تله‌کابین توچال بیش از 40 سال قدمت دارد که 5 ایستگاه آن قبل از انقلاب توسط فرانسوی‌ها ساخته شد و ایستگاه 5 تا 7 آن نیز پس از انقلاب ساخته و به بهره‌برداری رسید.

حقانی ادامه داد: اکثر دستگاه‌های تله‌کابین توچال فرسوده هستند و احتمال خطر وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 13 درصد تله‌کابین توچال مربوط به شهرداری تهران است، گفت: اردیبهشت سال گذشته اتفاقی در چرخ و فلک پارک ارم افتاد که 3 دختر جوان زمین‌گیر شدند.

وی گفت: مردم دارند چوب سوء  مدیریت ما را می‌خورند. نباید اجازه دهیم مشکلی به‌وجود بیاید و بعد به دنبال حل آن باشیم.

حقانی بیان داشت: مردم برای تهیه بلیت تله‌کابین بیش از یک ساعت و نمی در صف هستند. ایستگاه هفتم تله‌کابین توچال که پیست اسکی نیز دارد دچار مشکلاتی است که باید با تغییر مدیریت آن اصلاح شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در روز جمعه 22 آبان با توجه به اینکه ظرفیت تله‌کابین توچال هزار و 500 تا 2 هزار نفر است، ولی 5 هزار بلیت به فروش رسید. مردم در ایستگاه 5 با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه تله‌کابین توچال بزرگ‌ترین ارتفاع را دارد و طول آن نیز در قاره آسیا دوم است، در صورتی که اتفاقی بیفتد، تبدیل به یک فاجعه بزرگ می‌شود.

ارسال نظرات