قیمت نفت برنت در معاملات امروز 13 سنت افزایش یافت و به 44 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۰۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که ریسک های ناشی از حملات پاریس و حملات هوایی فرانسه به مواضع داعش در سوریه فروکش کرده و تجار مجددا بر روی فزونی عرضه در بازار تمرکز کرده اند، قیمت نفت سبک آمریکا پس از افزایش های اولیه در معاملات امروز، کاهش یافت.
تحلیلگران گفتند، به رغم حملات پاریس و اقدامات تلافی جویانه فرانسه علیه داعش در سوریه، قیمت نفت در بقیه ماه های سال و اوایل سال 2016 به دلیل فزونی عرضه تحت فشار باقی خواهد ماند. بر اساس برآوردها، میزان مازاد تولید نسبت به تقاضا برای نفت در سال 2015 از 700 هزار بشکه به 2.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در ابتدای معاملات امروز افزایش داشت و به 42 دلار نزدیک شد، اما سپس با 12 سنت کاهش نسبت به جلسه قبل به 41 دلار و 62 سنت رسید.
اما قیمت نفت برنت 13 سنت افزایش یافت و هر بشکه از این نفت در برابر 44 دلار و 69 سنت معامله شد.
موسسه بی ام آی ریسرچ اعلام کرد: «فزونی عرضه در بازار نفت، رکورد بالای ذخایر نفتی در کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای و عدم وجود تهدید واقعی نسبت به تاسیسات نفتی در خاورمیانه از جانب داعش مانع از افزایش قیمت نفت خواهد شد.»
در قسمت عرضه، بانک ای ان زد اعلام کرد، تولید نفت شیل در آمریکا که بسیاری تحلیلگران معتقدند در نتیجه کاهش قیمت ها افت قابل توجهی خواهد داشت، تنها اندکی کاهش خواهد یافت.
این بانک افزود: «ما برآورد می کنیم که تولید نفت شیل آمریکا (در سه ماهه پایانی سال) تنها 2.5 درصد کاهش یابد» و این نتیجه کاهش هزینه های تولید نفت شیل و فروش مناسب فرآورده های نفتی پالایش شده است.
ارسال نظرات