خبرهای داغ:
ریاست دانشگاه آزاد تاکستان گفت: رسالت دانشگاه در حمایت از ایده های فن آورانه محدود به دانشجویان و اعضاء هیات علمی دانشگاه نیست و این مرکز آمادگی خود را جهت حمایت از ایده های فن آورانه سایر افراد نیز اعلام می دارد.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۰۴
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان، عباس جهانبخشی ریاست دانشگاه آزاد شهرستان تاکستان در حاشیه بازدید از از روند ساخت و تجهیز مرکز رشد واحد های فن آوری دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تاک پرس از افتتاح مرکز رشد فن آوری با استقرار 18 واحد در هفته پژوهش خبر داد و افزود: امیدواریم با راه اندازی و توسعه این مرکز گام موثر در تثبیت فرآیند محوریت فن آوری در دانشگاه برداشته شود .

جهانبخشی تصریح کرد:بر اساس برنامه ریزی های انجام پذیرفته مرکز رشد واحد تاکستان ، در هفته پژوهش با حضور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح خواهد شد و امیدواریم با راه اندازی و توسعه این مرکز گام موثر در تثبیت فرآیند محوریت فن آوری در مدیریت دانشگاه برداشته شود .

وی در این بازدید با اشاره به اهمیت راه اندازی و شروع به کار این مرکز اظهار داشت: به عنوان یک ضرورت در مسیر ارتقاء دانشگاه به نسل سوم با محوریت فن آوری پس از اخذ مجوز راه اندازی مرکز رشد در واحد تاکستان از سازمان مرکزی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، عملیات ساخت و تجهیز فاز یک مرکز رشد واحد های فن آور، جهت حمایت از صاحبان ایده های دانش بنیان و فن آور آغاز گردید.

وی افزود: در فاز نخست 18 دفتر کار برای استقرار واحد های فن آور تجهیز شده و فعالیت خود را در زمینه های مختلف آغاز خواهد نمود و به نظر می رسد با توجه به استقبال و ارائه ایده های متعدد  فن آورانه از سوی هسته های دانشجویی و اساتید به زودی دانشگاه باید در  فاز دوم توسعه کمی و کیفی این مرکز رشد قدم بردارد.

رییس واحد تاکستان در ادامه سخنان خود به فرآیند پذیرش و استقرار واحد های فن آور در این مرکز رشد اشاره و تاکید نمود: کلیه مقدمات فرایند پذیرش و نحوه استقرار واحد های فن آور توسط کارشناسان مرکز مطابق آیین نامه های مربوط تدوین شده است

وی افزود : اصلی ترین مرجع رسیدگی به درخواست های متقاضیان شورای مرکز  رشد دانشگاه می باشد که با عزم جدی از سوی اعضا آن جلسات مرتب هفتگی خود را تشکیل می دهد .ریاست این شورا برعهده رییس واحد دانشگاهی بوده و معاونت پژوهش وفناوری هم از اعضای آن می باشد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون چندین طرح ارزشمند به این شورا ارجاع شده که در دست بررسی است که استقرار 2 واحد فن آور به تصویب  شورا رسیده و در آینده نزدیک رسما فعالیت های خود را آغاز خواهند نمود ضمناً سایر درخواست ها در دست بررسی بوده و پس از تکمیل مستندات در صورت موافقت اعضا مجوز فعالیت آنها نیز صادر خواهد شد.

ریاست دانشگاه آزاد تاکستان در پایان عنوان داشت : رسالت دانشگاه در حمایت از ایده های فن آورانه محدود به دانشجویان و اعضاء هیات علمی دانشگاه نیست و این مرکز آمادگی خود را جهت حمایت از ایده های فن آورانه سایر افراد نیز اعلام می دارد

 

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها