آئین اختتامیه دوره روایت گری با حضور بیش از 200 دانشجوی خواهر و برادر بسیجی در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۱۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار حسن کریمیان، مسئول امور ایثارگران سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) در این برنامه با اشاره به اهمیت روایت گری در حوزه دفاع مقدس، اخلاص را مهم ترین رکن این بحث عنوان کرد.

وی، گفت: در روایت گری اول از همه خلوص نیت مهم است، چون در واقع می خواهیم عاشورای ایران را روایت کنیم و با این ابزار می توان فرهنگ دفاع مقدس را در وجود نسل ها ی جوان نهادینه کرد.

کریمیان، با افتخار به اینکه جوان ترین شهید کشور از استان چهارمحال و بختیاری می باشد ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری ۸۰ دانشجو و ۷۳۵ دانش آموز شهید دارد که همه ۱۲ سال به با لا هستند و معرفی شهید ظفر خالدی بعنوان جوان ترین شهید کشور از افتخارات ما می باشد.

در ادامه این برنامه رمضانعلی جهان پناه، از راویان دفاع مقدس و مسئول فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث روایت گری دوران طلایی دفاع مقدس گفت: تاریخ روایت گری را باید مربوط به حماسه های حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) دانست.

وی، افزود: اکنون از روز عاشورا و کربلا کسی نیست که واقعه عاشورا را به چشم دیده باشد؛ ولی این بزرگواران این رسالت را برعهده گرفته اند که واقعه عاشورا را روایت کنند.

جهان پناه به شرایط راویان برای روایت گری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اولین شرط روایت گری امانت داری است. دیگر اینکه راوی نباید تک بعدی باشد و باید تمام زوایا را در نظر بگیرد و تمام ابعاد را در روایت گری بسنجد.

این راوی دفاع مقدس در پایان سخنان خود به نقش دانشجویان تربیت معلم در آینده جامعه اشاره کرد و گفت : نقش شما بعنوان معلمان فردای ایران اسلامی نقش بسیار برجسته ای است. شما برای ادای دین به شهدا در پایان کلاس خود خاطره یا قسمتی از وصیت شهدا را بیان کنید تا رشادت های آنان به نسل های دیگر نیز منتقل گردد.

هوشنگ عزیزی پور، از ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه استان، آخرین سخنران این برنامه بود که به ابعاد روایت گری اشاره کرد و افزود: دو بعدی که روایت گر باید به آن توجه کند عبارتند از : بعد جغرافیایی و بعد فیزیکی.

وی در ادامه صحبت های خود به برکات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حوزه دفاع مقدس هیچ گاه کلمه شکست را به کار نمی بریم. در ۲۰۰ سال قبل از انقلاب اسلامی تکه های مختلفی از ایران جدا شده است که آخرین آن بحرین می باشد که در زمان حکومت پهلوی از ایران جداشده است؛ اما از انقلاب اسلامی به بعد، حتی تکه ی کوچکی از ایران جدا نشده است.

ارسال نظرات