مسئول بسیج سازندگی استان لرستان گفت: 573 طرح اقتصاد مقاومتی نیمه نخست سال 94 در استان لرستان اجرایی شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۲۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ علی بیرانوند اظهار داشت: بسیج سازندگی نیمه نخست سال امسال، 573 طرح اقتصاد مقاومتی را در استان لرستان راه‌اندازی کرد که 99 طرح آن مربوط به صنایع تبدیلی بوده است.

وی افزود: بسیج سازندگی استان لرستان امسال در راستای کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی از طریق عزیمت بسیجیان به روستاهای مناطق محروم در قالب اردوهای سه‌روزه با اعزام 108 نفر از مهندسان اقشار اقدام به فعالیت‌های کشاورزی، ترویجی و آموزشی به این مناطق کرد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان در رابطه با برگزاری اردوهای هفت‌روزه بسیج سازندگی برای ارائه خدمت به مناطق محروم، عنوان کرد: نیمه نخست امسال بسیج سازندگی لرستان جهت کمک به سازندگی، محرومیت‌زدایی، اجرای عرصه‌های فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی با عزیمت هزار و 345 نفر از گروه‌های جهادی به روستاهای مناطق محروم استان اقدام به ارائه خدمات بهداشتی درمانی، عمرانی، ترویج کشاورزی، اشتغال‌زایی، آموزشی، فرهنگی و اعتقادی نمود.

وی کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی با اجرای اردوهای یک‌روزه حلقه‌های صالحین را از دیگر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: امسال بسیج سازندگی با به‌کارگیری 21 هزار و 403 نفر در قالب 902 حلقه صالحین جهت جمع‌آوری محصولات کشاورزی و باغی، لایروبی قنوات، سیمانی کردن انهار خاکی، درخت‌کاری، غرش نهال، واکسیناسیون دام و طیور به مناطق محروم اقدام کرد.

بیرانوند توزیع لوازم‌التحریر به مناطق محروم سراسر استان لرستان را از دیگر برنامه‌های اجرایی شده دانست و خاطرنشان کرد: این لوازم‌التحریر بین هزار و 200 نفر از دانش آموزان شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان توزیع شد.


ارسال نظرات