شهرستان مشگین‌شهر به عنوان منطقه ویژه گردشگری انتخاب شده که در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود و در کنار آن سند توسعه شهرستان در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن در حال تدوین است.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۴۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، به مناسب گرامی داشت هفته بسیج و تشریح برنامه ها شورای اداری با حضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری مشگین شهر برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم امامی فرماندار مشگین شهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان در خصوص گرامی داشت هفته مبارک بسیج باید اهتمام ویژه ای داشته و با حضور فعال در برنامه های برجسته شهرستان، این ایام را به نحو احسن اجرا کنند.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج گفت: بسیج با فرمان امام راحل و با هدف حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن شکل گرفته است و هر زمان که مورد نیاز باشد بسیج وارد عرصه شده و به ملت ایران و فراتر از آن خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به تحولات منطقه گفت: با دخالت رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی استکبار جهانی حساسیت هایی که در خاورمیانه و مرزهای حاشیه ای ایجاد شده است با مشاهده رسانه های و آخرین تحولات منطقه ای برای همگان قابل درک است اما ملت ایران با بصیرت خود موجب شده اند تا این کشور در امنیت به سر ببرد لذا این امنیت و بصیرت در سایه انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

وی با اشاره به تفکر بسیجی به تعبیر مقام معظم رهبری گفت: با وجود تحریم های موجود و تلاش دولت در جهت رفع تحریم ها برای خروج از رکود اقتصادی، نیاز به تلاش و همت بیشتر و تبین تفکر بسیجی در عرصه های مختلف مدیریتی و سازندگی است.

وی همچنین خاطر نشان شد: در گذشته دشمن در مقابل ملت ایران حاضر شده بود اما امروز دشمن با جنگ نرم و در همه زوایای زندگی وارد عرصه شده و این جنگ چندین بار پیچیده تر از جنگ های رودرروست اما تنها با بصیرت و احساس مسئولیت مسئولین می توان از این بحران خارج شده و به مهمترین وظیفه مسئولین که پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی است جامع عمل پوشاند.

امامی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: جلسات شورای اداری با هدف برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و با حضور حداکثری مردم تشکیل شده و وظیفه دولت به عنوان مجری انتخابات رعایت تمامی مسائل در جهت ایجاد اطمینان برای تمام مردممی‌باشد لذا از اعضای شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود اهتمام جدی به این امر داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: قانون به عنوان فصل الخطاب به تمام کاندیدهاست و از کاندیدای محترم انتظار می رود به عنوان شخصی که خود در جایگاه قانون گذار برای مردم خواهد بود در حوزه فعالیت کاندیدها، خود را ملزم به رعایت قوانین بداند و رعایت اخلاق و تقوا را فراموش نکند لذا اعضای شورای تامین شهرستان با برنامه ریزی تمام فعالیت های انتخاباتی ، نشست ها و تبلیغات زود هنگام را رصد و جد پیگیر است.

وی اولویت اصلی برنامه های پسا برجام را توجه به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: شاه کلید اقتصاد مقاومتی تکیه بر نقش مردم در اداره این امور است لذا اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکیدات جدی مقام معظم رهبری که در قالب 24 بند ابلاغی در بحث های مختلف می‌باشد که با دیدگاهی منابع داخلی و مولف و درون زا و بیرون گرا با رویکردی جهادی باید به آن پرداخته شود.

فرماندار مشگین‌شهر افزود: با توجه به شرایط امروزی و تحریم های حاکم، از اواخر آذر ماه سال جاری شاهد گشایش فرایندهایی در عرصه ها و حوزه های مختلف خواهیم بود لذا از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در جهت ایجاد روحیه نشاط و امید همت کنند.

وی توجه به اقتصاد دانش بنیان را یکی از بحث های جدی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اقتصاد دانش بنیان فعالیت هایی است که ارزش افزوده را چندین برابر افزایش داده و راهکار خروج کشور از بحران های موجود را مشخص می‌کند لذا دولت یازدهم با ورود به این عرصه این این اقتصاد و صنایع دانش بنیان به حد حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی با 30 هزار میلیارد ريال در بعضی استان ها تاسیس و ساماندهی شده است و در بخش های اقتصادی جهش های اساسی داشته است.

وی در ادامه از روسای دستگاه های اجرایی شهرستان خواستار مطالعه در خصوص دانش آموختگان شد و افزود: با توجه به امکانات محدود دولتی و با توجه به اصل 44 سیاست و تکلیف در جهت چالش سازی منابع انسانی و واگذاری به بخش خصوصی می‌توان بهترین زمینه را برای دانش آموختگان فراهم کرد.

رئیس شورای اداری مشگین‌شهر در این جلسه با اشاره به پارک علم و فناوری در کشور گفت: بحث پارک علم و فناوری مطرح شده و رابطی بین بین فارغ التحصیلان و بنیاد می‌باشد و از دانش آموختگان به خوبی حمایت می‌کند.

وی یکی از بزرگترین مشکلات کشورا را الگوی نامناسب مصرف عنوان کرد و گفت: مدیریت مصرف و الگوی مصرف به عنوان یک فرآیند و یکی دیگر از ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری است که نیاز به الگو سازی و مدیریت بعضی بخش ها و همچنین آموزش شهروندان توسط دستگاه های خدمات می باشد.

امامی تاکید کرد: شهرستان مشگین‌شهر به عنوان منطقه ویژه گردشگری انتخاب شده که در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود و در کنار آن سند توسعه شهرستان در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن در حال تدوین است.

در پایان جلسه سرهنگ پاسدار محمد پورمند به تشریح برنامه های هفته بسیج در سطح شهرستان پرداخت و گفت: در طول هفته برنامه های مختلفی در سطح شهرستان برگزاری می‌شود لذا از دستگاه های اجرایی شهرستان انتظار می‌رود با حضور و خدمات خود در اجرای هر چه بهتر این برنامه ها سپاه و بسیج را یاری کنند.

ارسال نظرات