خبرهای داغ:
آیت‌الله علوی گرگانی :

مطیع فرمان ولایت فقیه باشید

یکی از مراجع تقلید گفت: باید مطیع ولایت فقیه باشیم تا گمراه نشویم.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۵۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از پاسداران حفاظت اطلاعات سپاه اصل ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد و خطاب به دیدارکنندگان اظهار داشت: باید علاوه بر اینکه خدمت بزرگان می‌رسید توجه داشته باشید که از مسیر ولایت فقیه بیرون نروید و مطیع فرمان ولایت باشید.

وی با اشاره به جمله معروف در صورتی که پشتیبان ولایت فقیه باشید به مملکت شما آسیب نمی‌رسد اظهار کرد: این فرموده امام (ره) برای جلوگیری از تفرقه بود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر زیر پرچم ولایت امام زمان، ائمه، رهبری و مراجع برویم و اگر در هر زمانی مردم به دستور بزرگان دین خود توجه و عمل کنند گمراه نمی‌شوند و آسیب نمی‌بینند.

آیت‌الله علوی‌‌گرگانی با بیان اینکه خداوند همه چیز را در کتابش بیان کرده است اضافه کرد: همه ما نیازمند معارف اهل بیت(ع) هستیم زیرا خودمان نمی‌توانیم معارف ناب اسلام را به تنهایی درک کنیم.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه بقره بیان کرد: خداوند در این آیه متذکر می‌شود که مردم وقتی آفریده شدند به یک روش بودند و چون می‌دانستم همه بندگانم سر به فرمان من نمی‌نهند و هر کس راهی برای خود در پیش می‌گیرد پیامبران را فرستادم.

این مرجع تقلید مبعوث شدن پیامبران را نشانه محبت و رحمت خداوند دانست و اظهار کرد: خداوند انبیا را فرستاد تا فطرت طبیعی بشر را که به فرموده خداوند بر اساس اسلام و دین است را به راه راست دعوت و هدایت کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: پیامبران بشیر و نذیر بودند و برای بندگان صالح مژده رحمت و به بندگان خاطی برای گناهانشان اخطار و انذار می‌دادند تا آنها را از راه انحراف دور کنند.

وی قرآن را مایه روشنی و هدایت انسان‌ها دانست و گفت: خداوند علاوه بر فرستادن پیامبرانش به آنها کتاب داد تا اگر میان آنها اختلاف افتاد آن کتاب راه هدایت را به بندگانش نشان دهد.

این مرجع تقلید یادآور شد: قرآن می‌فرماید هر چه در قرآن بیان شده به آن عمل کنید و از هر چه نهی کرده دوری کنید و اگر چنین کنیم بی‌گمان رستگار خواهیم شد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: خداوند بندگانش را بسیار دوست داشته که با وجود آفرینش بندگان بر اساس فطرت اسلام، آنها را به حال خود رها نکرده و برایشان کتاب و پیامبر فرستاده است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جهان ابراز کرد: وضعیت امروز در جهان جالب نیست و انسان‌ها به جان یکدیگر افتاده، کشت و کشتار راه انداخته و جان انسان‌های بی‌گناه را می‌گیرند.

این مرجع تقلید اذعان کرد: نه تنها جهان اسلام که دنیای وجدان انسانی در جهان این حرکات را محکوم می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: آنچه امروز در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی روی می‌دهد به این دلیل است که از داشتن پیشوایی که آنها را هدایت کند محروم هستند و تمام کارها بر اساس امیال ابرقدرت‌هایی است که به دنبال اهداف خود هستند.

وی عنوان کرد: شما نه فقط سربازان نظام و رهبری بلکه سربازان امام زمان (عج) هستید و هدف شما باید پیاده‌سازی منویات امام زمان (عج) در جامعه باشد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: پشتیبان ولایت فقیه باشید و در مسیر ولایت امام زمان (عج) حرکت کنید تا از آسیب‌ها در امان مانده و گمراه نشوید.



ارسال نظرات
آخرین اخبار