سرمربی تیم فوتبال صبای قم نامه‌ای برای رئیس سازمان لیگ فوتبال کشورمان نوشت و در آن پیشنهادهایی را مطرح کرد.
کد خبر: ۸۵۹۵۴۴۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاري بسیج، علی دایی سرمربی تیم فوتبال صبای قم در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس سازمان لیگ مواردی را مطرح کرد. در این نامه آمده است:

جناب آقای مهندس مهدی تاج

ریاست محترم سازمان لیگ

با سلام و احترام

فوتبال می تواند بهانه ای باشد برای یکدلی ها و ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی اما افسوس که روال کنونی در فوتبال ما به سمت و سویی رفته که نگاه بیرونی به آن عموما مطلوب نیست. نمی توان به کسی ایراد گرفت. خود ما سرنشینان این قایق برای غرق شدن آن ، کم میخ به کف آن فرو نکرده و نمی کنیم. جنگ و جدل های بی سر و ته، حواشی مخرب و رفتارهایی که از سوی برخی اهالی خانواده بزرگ فوتبال سر می زند سبب گردیده تا ذهنیت منفی در خصوص فوتبال و فوتبالی ها شکل بگیرد.

در سوی دیگر ماجرا،در همین فوتبال هم کم نبوده اند انسان های وارسته ای که می توانند الگوی نسل جوان ما باشند اما متاسفانه برای معرفی آنها کوچکترین قدمی برنداشته ایم.

در سفر اخیرم به بوشهر فرصتی دست داد تا دقایقی را در کنار خانواده شهید امید نسترن باشم.فوتبالیستی که از جنوبی ترین نقطه کشور عزیزمان قد کشید و به کاپیتانی تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران هم رسید و در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت رسید. برای معرفی او چه کرده ایم؟ کدام تورنمنت را در بوشهر یا هر جای دیگری به نام او برگزار کرده ایم؟

کدام فوتبالیست امروزی ما می داند روزی در ترکیب تیم دوست داشتنی و قدیمی برق شیراز که این روزها جایش در فوتبال ما حسابی خالی است فوتبالیستی توپ می زد بنام سروان خلبان ابراهیم بازرگان؟ مدافع راست خوش قد و قامتی که در راه راست زندگی ، دفاع از آب و خاک این مرز و بوم را برگزید و به جای سرزدن روی سر مهاجمان فوتبال، رفت تا روی سر مهاجمان دلاوری میکرد.

برای معرفی این عزیزان که همه مدیون آن‌ها هستیم چقدر تلاش کرده ایم؟ چقدر کوشیده ایم با الگو قرار دادن این چهره ها که ستاره های واقعی فوتبال ما هستند از اشتباهات دوری کنیم؟

پیشنهاد اینجانب به عنوان عضوی کوچک از خانواده فوتبال به مسئولان سازمان لیگ این است که هفته یا هفته هایی از رقابت های لیگ برتر را به نام این شهیدان سرفراز نامگذاری کنیم تا با ارج نهادن به مقام شامخ این بزرگان ، الگوهای مناسبی را برای جوانان مان معرفی کنیم.

تردیدی ندارم که با پیگیری این موضوع از سوی شما و سایر همکارانتان می توانیم دریچه های زیبایی را به سمت فوتبال‌مان بازکنیم.

باسپاس

علی دایی
ارسال نظرات