خبرهای داغ:
رزمندگان قمی نقش آفرین در حماسه شکست حصر سوسنگرد در آستانه ۲۶ آبان، سالروز این حماسه بزرگ در سالن اجتماعات بسیج پیشکسوتان قم گردهم آمدند.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۰۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در گردهمایی گرامیداشت سالروز آزاد سازی سوسنگرد که با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد، ناصر حمزه ای از رزمندگان نقش آفرین در آن حماسه بزرگ طی سخنانی به بیان روند حماسه شکست حصر سوسنگرد و تبیین نقش قم در آن پرداخت.
وی گفت: جوانان قمی که با احساس مسئولیت در دوران مبارزات انقلابی به فرمان حضرت امام(ره) با رژیم طاغوت مبارزه می کردند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تداوم انسجام و تشکیل گروه های ویژه و حضور در دوره های آموزش نظامی زیر نظر فرماندهان نخبه به حفظ دستاوردهای انقلاب و جلوگیری از آشوب ضد انقلاب مبادرت ورزیده و از اولین نیروهای سپاه استانی شدند.
این پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: گروه ثارالله یکی از همان گروه ها بود که از حداقل ۴۰ نفر از جوانان ورزیده قمی تشکیل شد و در تاریخ چهاردهم آبان ۵۹ یعنی دو هفته پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار مناطق درگیر در سوسنگرد گردید؛ ضمن آنکه پس از آن نیز گروه های دیگری با تعداد افراد بیشتر، از قم اعزام شدند.
حمزه ای اضافه کرد: نیروهای فدائیان اسلام، جنگ های نامنظم شهید چمران، سپاه پاسداران در محمدیه، تفنگ داران نیروی دریایی در ایستگاه هفت آبادان -شیر پاستوریزه- و علاوه بر سپاه و نیروهای مردمی قم، جوانانی از تبریز، دشت آزادگان و ...، گروه هایی بودند که با حضور در اهواز، آبادان و سوسنگرد و ... با نیروهای بعثی عراق مبارزه می کردند.
وی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس شهرهایی مثل سوسنگرد، مهران و خرمشهر چندین بار بین نیروهای خودی و دشمن دست به دست شد، خاطرنشان ساخت: رزمندگان اسلام در حماسه آزاد سازی سوسنگرد با پیام تاریخی حضرت امام(ره) در ۲۵ آبان، روحیه تازه ای گرفتند تا اینکه در تاسوعای سال ۵۹ این عملیات صورت گرفت و در روز عاشورا، سوسنگرد از یوغ محاصره دشمن آزاد شد.
سایر رزمندگان پیشکسوت حاضر در این گردهمایی نیز به بیان گوشه هایی دیگر از حماسه بزرگ شکست حصر سوسنگرد و روایت خاطراتی از همرزمان شهید و جانباز خود در آن پرداختند.
در ابتدای این گردهمایی که به صورت حلقه صالحین پیشکسوتان برگزار شد، حجت الاسلام حیدری مسئول حلقه به بیان حدیثی از امام رضا(ع) پرداخت. سپس یکی از حاضران در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه(س) نوحه خوانی کرد.
به گفته سید مهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان استان قم، گردهمایی رزمندگان قمی حماسه آزاد سازی سوسنگرد، حدود یک سال و نیم هست که هر ماه بویژه در مناسبت های مربوط به دفاع مقدس تشکیل می گردد.
ارسال نظرات