بسیج و سپاه استان ظرفیت والایی در عرصه محرومیت زدایی دارد/رفع کمبودهای استان مستلزم کار جهادی است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: رفع کاستی ها و محرومیت های استان با کارهای جهادی، جهشی امکان پذیر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۱۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدحسین رجبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های هفته بسیج در سنندج در پاسخ به سوال خبرنگاران به استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج اشاره واظهار کرد: اگر مسئولین استان از چنین ظرفیتی که فرصت و ظرفیت قابل اعتنایی است،بیشتر استفاده کنند،موجب رفع محرویت ها و انجام بهتر امور خواهد شد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: عرصه هایی که سپاه و بسیج استان در آن حضور و ورود پیدا میکند براساس سفارشات ادارات دولتی نبوده بلکه خود مجموعه بسیج و سپاه استان با شناسایی و عرصه یابی نقاط محرم و کمتر برخوردار شناسایی و اولویت بندی می شوند و از لحاظ برخورداری علاوه بر رونق مناطق محرم استان از آن این یک نوع برخورداری برای دولت نیز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه استان ظرفیت مشارکت والایی در عرصه محرومیت زدایی دارد، یادآور شد: افتتاح و بهره برداری از 200 طرح محرومیت زدایی و سازندگی نشان از این ظرفیت والا دارد که در هفته بسیج شاهد افتتاح آن خواهیم بود، بهره برداری از پروژه هایی که مشابه این فراوانی را حتی در هفته دولت سراغ نداریم اما به همت و تلاش بسیجیان این امر میسر شده است.

سردار رجبی عنوان داشت:چنین پروژه هایی با کیفیت و بهترین اصول مهندسی انجام می شود و چون هدف در این کار کسب درآمد نیست این پروژه ها به بهترین شکل انجام شده و به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه به برپایی بیمارستان ثابت تک تخصصی چشم در ایام هفته بسیج در شهرستان قروه نیز اشاره کرد و گفت: این کار با همکاری بیمارستان شهید قاضی و مجموعه بسیج جامعه پزشکی استان عرصه یابی شده و این نیز از اقدامات محرومیت زدایی در عرصه پزشکی است.

فرمانده سپاه کردستان درادامه به ورود سپاه و بسیج استان در عرصه محرومیت زدایی و سازندگی براساس اولویت بندی نیاز های استان اشاره کرد و گفت: اول باید عرصه ها شناسایی سپس اقدام شود و متاسفانه عقب‌ماندگی‌هایی در همه حوزه ها استان داریم اما در کنار آن نباید اقداماتی که در جهت برخورداری و توسعه صورت گرفته فراموش شود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر کردستان خاطرنشان کرد: 8 سال جنگ تحمیلی و مشکلات حضور گروهک‌ها فرصت‌هایی را از این استان گرفت؛ و امروزه علی‌رغم برخورداری، همچنان عقب‌ماندگی زیادی در استان داریم که رفع این کاستی ها با کارهای جهادی، جهشی امکان پذیر می‌شود و این را باید مسئولان استان با جدیت پیگیری کنند.

رفع کمبودهای استان مستلزم کارجهادی است

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد کم‌کاری در زمینه ادبیات پایداری گفت: استان کردستان که در بطن دفاع مقدس بوده و 5 هزار و 430 شهید بومی را تقدیم نظام کرده است، باید بیشتر از این در زمینه ادبیات و حوزه دفاع مقدس کار شود در مورد باغ موزه دفاع مقدس استان نیز باید باسرعت بیشتری پیگیری شود.

سردار رجبی در پایان به برگزاری رزمایش الی بیت المقدس کردستان در آبانماه سالجاری با نمره ارزیابی بالا ی اشاره کرد و درمورد کنگره بزرگ پیشمرگان مسلمان کرد نیز برگزاری این یادواره عظیم را با کیفیت و در تراز عالی عنوان کرد و گفت: کنگره بزرگ 5 هزار و 400 شهید استان نیز در سال 97 برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار