دبیر پانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور از مشخص شدن نامزدهای نهایی بخش‌های کودک و رمان آزاد این دوره جایزه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۷۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد ناصری  با اشاره به مشخص شدن نامزدهای نهایی برخی از گروه‌های این دوره گفت: در بخش کودک به صورت کلی 500 عنوان کتاب مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، 150 عنوان کتاب به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. در نهایت از این تعداد نیز پنج اثر به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شدند.

دبیر پانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور به بخش رمان با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش مجموعاً 93 اثر اعم از 37 اثر ویژه بخش رمان با موضوع دفاع مقدس و 56 اثر با موضوع انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. 18 اثر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند که در نهایت شش اثر به عنوان نامزد نهایی معرفی خواهد شد.

به گفته ناصری، نامزدهای این دو بخش در حال حاضر اعلام نمی‌شود و اعلام آن به بعد از برگزاری جلسه با داوران خواهد بود. او همچنین از اعلام نامزدهای بخش رمان کودک در هفته آینده خبر داد.

وی در ادامه به بخش رمان آزاد اشاره کرد و افزود: این بخش پرتعدادترین بخش در جایزه این دوره بود. براساس آمار خانه کتاب تعداد یک هزار و 870 اثر مورد بررسی قرار گرفت که البته تعداد قابل توجهی از این میزان، آثار غیرمرتبط با ادبیات داستانی و رمان بودند. در این بخش تعداد 90 اثر به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

دبیر پانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور در پایان سخنان خود به بخش رمان نوجوان اشاره کرد و گفت: در این بخش تعداد یک‌هزار و 272 اثر مورد بررسی قرار گرفت که 51 اثر از این تعداد به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. این آثار در حال حاضر در دست داوران است و قرار است که نامزدهایی نهایی را اعلام کنند.

ارسال نظرات