در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و مقابله با جنگ اقتصادی، بسیج سازندگی با شناسایی هزار نقطه محروم در مازندران ، برنامه های متنوع آموزشی، عمرانی، اقتصادی و خدماتی اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۷۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰



خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار محمد تقی شریعتی رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران در نشست خبری هفته بسیج کمک بسیج سازندگی در پروژه های عمرانی دولت رااز ضروریات حاضر وضعیت فشارها و تحریم دانست.

وی با اشاره به توانمندیهای سپاه و بسیج گفت: بواسته دارا بودن نیروهای انسانی متعهد و تلاشگر در بسیج زمینه فعالیت در نهاد سپاه و بسیج مهیاست لکن بسیج سازندگی با همت و بهره مندی از شور و شعف بر پایه علم سعی دارد با کمترین هزینه ها و استفاده از کمترین زمانها کمک های خود را به دولت و برای بهره برداری مردم بکار می گیرد.

شریعتی اجرایی کردن 1428 پروژه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان را ازجمله کمک های بسیج سازندگی طی 3-4 سال گذشته برای کمک به دولت برشمرد و افزود: دشمن در مباحث جنگ اقتصادی انقدر با برنامه است تا بواسطه فشارها زندگی مردم را دچار تنگنا نماید و آنرا ادامه می دهد تا مردم از نظام سیاسی کشور خسته شده و اقدامات معترضانه ای را در کف خیابان انجام دهند.

رییس سازمان بسیج سازندگی مازندران با یاد آوری وظیفه دولت در مباحث تامین امنیت غذایی و زندگی مردم گفت: سازمان بسیج در ادامه همکاری و کمک رسانی به اجرای وظایف دولت در دو بخش اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی آماده خدمات رسانی است.

این مسئول آسیب شناسی جامعه را برای برون رفت از مشکلات حائز اهمیت خواند و ادامه داد: مشکل جامعه ما مصرف گرایی ، انهم مصرف کالاهای بیگانه است و این موضوع تهدیدی جدی و بزرگ برای ادامه فشار دشمنان است و تا زمانی که سبک زندگی و ذائقه مردم بسوی تنبلی و مصرف گرایی است این وضع وجود دارد.

شریعتی کمک به به اشتغال پایدار و فراهم سازی امنیت غذایی را از برنامه های بسیج سازندگی در مازندران دانست و بیان کرد:استقلال اقتصادی از عرصه کشاورزی می گذرد لکن توجه به آن و صنایع مرتبط هم سطح تولید را می افزاید و هم شرایط را با ایجاد اشتغال پایداربرای مقابله با تهدید دشمن به نفع ما تغییر می دهد.

رییس این سازمان مردمی افزود: از 3 سال قبل تا کنون بدون نیاز به منابع دولت، بالغ بر 80 میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان بسیج در مسیر ایجاد اشتغال با ارائه تسهیلات بانک اقتصاد از مبلغ 5 میلیون تا 30 میلیون تومان به فعالان خدمات دادیم.

وی بیان کرد: از محل 80 میلیاردی تسهیلات بسیج در اشتغال استان 20هزار شغل بصورت مستقیم ایجاد کردیم که در حوزه های کشاورزی، دام، طیور،گیاهان دارویی، آبزیان و ... تولیدات بزرگی بدست آمد و به عرصه بازار فروش درآمد.

شریعتی از ادامه ارائه تسهیلات خبر داد و گفت: همه کسانی که اراده تولید و ایجاد اشتغال داشته باشند با عضویت در بسیج می توانند با طی فرایند ساده بررسی کارشاسان در زمان کوتاه از تسهیلات آن برخوردار گردند.

این مسئول در خصوص پایداری روستاها و اقدامات بسیج و سپاه اظهار کرد: برای تغییر مواضع مهاجرت روستائیان یا انگیزه مهاجرت معکوس به روستا، بسیج سازندگی مشوق های مهمی را در الویت قرار داده لذا سازمان بسیج در امر تسهیل ازدواج جوانان بیابد زوجی تصمیم به مهاجرت در روستا را داشته باشد با ارائه تسهیلات مناسب برای ایجاد اشتغال آن زوج اقدام می کند.

مسئول بسیج سازندگی استان در خصوص ترغیب زوج ها به مهاجرت روستا ها افزود: امسال 500 واحد برای اشتغال این عزیزان در نظر گرفته شد و با استقبال همراه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها