مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت:دشمن امروز به دنبال سلب هویت از ملت‌های مسلمان و به ویژه مردم ایران است.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۸۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی روز گذشته و در چهارمین یادواره شهدای شهر دلبران و حومه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد اظهار داشت: دشمن امروز به دنبال سلب هویت از ملت‌های مسلمان و به ویژه مردم ایران است.

وی افزود:  دشمنان می‌دانند وقتی که تعهد و غیرت از جامعه‎ای سلب و افراد جامعه نسبت به ارزش‌های فرهنگی، ملی و مذهبی خود بی‎تفاوت شوند، بی‌شک در مقابل تهاجم دشمن هیچ عکس‌العملی از خود نشان نخواهند داد.

مدیر کل بنیاد شهید استان کردستان خاطر نشان کرد:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تلاش برای احیاء آن برای مقابله با تهاجم فرهنگی موضوعی است که نیازمند بررسی ابعاد مختلف آن است که یادواره‌های شهدا بهترین امکان برای این مهم است.

وی با بیان اینکه توسعه و گسترش فرهنگ شهادت در جوامع، مرهون حوادث بزرگی نظیر حماسه عاشورا و  نهضت‎ها و قیام‎هایی است که بعد از آن در طول تاریخ به وقوع پیوسته است، افزود:  در زمان معاصر، وقوع انقلاب اسلامی  و پس از آن جنگ تحمیلی و دفاع مقدس 8 ساله در رشد و تسریع و گسترش فرهنگ شهادت در میان جوامع اسلامی نقش ویژه‌ای داشته است.

سلیمانی افزود: برای تداوم و گسترش این فرهنگ در برهه کنونی همه باید همچون زمان دفاع مقدس سلحشورانه وارد عرصه شوند.

وی یکی از مهم‌ترین راه‌های اشاعه فرهنگ شهادت را تعلیم معارف حقه قرآنی به منظور تقویت ایمان و  اعتقاد به حیات جاودانه شهدا اعلام کرد و افزود: عامل دیگری که در تقویت و گسترش فرهنگ شهادت می‎تواند تأثیر داشته باشد.

به گفته سلیمانی، تقویت روح غیرت در جامعه اسلامی از دیگر راه‌های نشر این فرهنگ غنی است چرا که غیرت، نیرویی است که هر انسانی را به دفاع از ارزش‌ها و مقدسات وا می‎دارد.

وی در ارتباط با شهدای بخش دلبران گفت: بخش دلبران 100 شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سلیمانی با بیان اینکه یادواره حاضر به منظور بزرگداشت 35 شهید شهر دلبران و حومه برگزار شد، افزود: یادواره دیگر شهدای عزیز بخش دلبران هم در روستاهای زادگاه این شهدا برگزار می‌شود.


ارسال نظرات