خبرهای داغ:
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: پایگاه خبری مساجد استان قزوین راه‌اندازی می‌شود و همه مساجد استان می‌توانند اخبار خود را بر روی آن بارگذاری کنند.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۸۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی رییس امور مساجد قزوین صبح امروز در دیدار با نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ضروریات امروز مساجد پرداخت به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه مساجد است که ایشان برای مسجد طراز اسلامی شاخصه‌های متعددی را معرفی کرده‌اند.

وی به بخشی از سیاست‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین برای دستیابی به مسجد طراز اشاره و تصریح کرد: امام جماعت اولین رکنی است که در طراحی مسجد طراز مورد توجه قرار دارد و در این راستا توانمندسازی امامان جماعت یکی از اهداف مهم این مرکز است.

این مسئول لزوم توجه به حضور جوانان در مساجد را ضروری عنوان کرد و گفت: شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط بین مساجد و استفاده از تجربیات موفق در حوزه جذب جوانان بسیار مؤثر است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین افزود: فرهنگ‌سازی در مساجد و آماده‌سازی و تقویت مرکز رسیدگی به امور مساجد برای رسیدن به سطحی از توانمندی که بتواند رسالت‌ها و سیاست‌های تدوین‌شده را دنبال کند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: استانداردسازی بنا یکی از کارهایی است که برای نخستین بار در کشور در استان قزوین اجرایی خواهد شد و تاکنون هیچ دستگاهی برای ارائه بنای استاندارد که کاربری‌های مختلفی هم برای آن در نظر گرفته‌شده باشد، اقدامی صورت نداده است و باید نهادی متولی این امر شود.

حجت‌الاسلام اوتارخانی هماهنگ‌سازی نهادهای مرتبط با مساجد را ضروری دانست و گفت: در حوزه مساجد غریب به 21 سازمان و نهاد ورود دارند که انسجام و هماهنگی آنها برای پیشبرد امور مساجد ضروری است.

این مسئول با بیان این‌که رهبری فرموده‌اند امام جماعت باید مدیر مسجد باشد، افزود: امام مسجد هم دارای علم و هم تخصص است و ضروری است طبق فرموده رهبری مدیر مسجد باشد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم مرکز رسیدگی به امور مساجد الگوسازی است که در این مسیر مساجدی شناسایی می‌شوند تا با اقدامات انجام‌شده آنها را به سطح مسجد طراز برسانیم و به‌عنوان الگویی به سایر مساجد ارائه دهیم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اظهار کرد: به‌زودی پایگاه خبری مساجد استان قزوین راه‌اندازی می‌شود و همه مساجد استان می‌توانند اخبار خود را بر روی آن بارگذاری کنند و با افزایش قابلیت‌های آن، بسیاری از مکاتبات و ارتباطات این مرکز از طریق سایت انجام خواهد شد.

 

1003/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها