خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: تجمع بزرگ بسیجیان اقشار مختلف استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور پنجم آذماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۸۱۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
سردار بهمن ریحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه با اشاره به اینکه هفته بسیج از 29 آبان ماه آغاز می‌شود، عنوان کرد: روزهای مختلف این هفته با شعارهای بسیجی نامگذاری شده است که اعزام گروههای جامعه پزشکی به مناطق محروم، سخنرانی فرماندهان سپاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا،‌ برگزاری نشست روشنگری و بصیرت‌افزایی و تئاتر خیابانی از جمله برنامه‌های این هفته هستند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شعار نخستین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، ولایت و بنیانگذار نامگذاری شده است، بیان کرد: پیاده‌روی خانوادگی در تمامی شهرستان‌های استان، گردهمایی میقات صالحین، شرکت در نماز جمعه و اعزام گروههای بسیج به مناطق عملیاتی مهمترین برنامه‌های روز نخست هفته بسیج است.

ریحانی بسیج، بصیرت و استکبارستیزی را شعار روز دوم هفته بسیج عنوان کرد و گفت: برگزاری نشست‌های بصیرتی با عنوان استکبارستیزی، افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی اقتصاد مقاومتی، برگزاری صبحگاه دانش‌آموزی و حلقه‌های صالحین مهمترین برنامه‌های این روز هستند.

وی با بیان اینکه بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی شعار روز سوم هفته بسیج است، افزود: افتتاح طرحهای اقتصاد مقاومتی به صورت متمرکز در مرکز استان، افتتاح واحدهای تولیدی اقتصاد مقاومتی، برگزاری کنگره شعر حماسی پاوه، برگزاری مجمع عالی بسیج کارگری و یادواره شهدای دانشجویی در این روز اجرا می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه سوم آذرماه با شعار بسیج، خودباوری و جهاد علمی را چهارمین روز از هفته بسیج عنوان کرد و گفت: افتتاح سالنهای ورزشی 9 دی، افتتاح حوزههای مقاومت به صورت همزمان، برگزاری جشنواره اختراعات و ابتکارات بسیجیان، مراسم بسیج طلاب و روحانیون، برگزاری مجمع قشر مداحان و غیره در این روز اجرا می‌شوند.

ریحانی با اشاره به اینکه سه‌شنبه چهارم آذر ماه با عنوان بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی نامگذاری شده است، بیان کرد: برگزاری مراسم، خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در پایگاه‌های سراسر استان، برگزاری مجمع بسیج ورزشکاران، عصر شعر با عنوان حریم زینبیون(س) به صورت متمرکز در کرمانشاه و همایش ازدواج آسان از مهم‌ترین برنامه‌های این روز هستند.

وی شعارهای روزهای ششم و هفتم هفته بسیج را به ترتیب بسیج، وحدت و بیداری اسلامی و بسیج، ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: اعزام گردان‌های بیت‌المقدس و امام حسین(ع) برای دیدار با مقام معظم رهبری، معرفی الگوهای موفق در اقتصاد مقاومتی و تجمع بزرگ اقشار مختلف بسیج از برنامه‌های این دو روز از هفته بسیج است.

ریحانی با بیان اینکه هر ساله در هفته بسیج طرح‌های عمرانی برای فراهم کردن زیرساخت‌های دفاعی بسیج فراهم می‌شود، عنوان کرد: در مجموع 81 هزار و 27 متر مربع با پنج میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار در هفته بسیج امسال به زیرساخت‌های بسیج استان افزوده می‌شود که یکی از آنها به طور نمادین در شهرک بیستون افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این هفته 17 پایگاه مقاومت بسیج در استان کرمانشاه با مساحت چهار هزار و 69 متر مربع و اعتبار سه میلیارد و 98 میلیون تومان افتتاح می‌شود، گفت: در مجموع 65 سالن صالحین در استان کرمانشاه عملیاتی شده است که 56 مورد تحویل رده‌ها شده است و 9 سالن دیگر در این هفته افتتاح می‌شود.

ریحانی از برگزاری یادواره شهدای روحانی با حضور حجت‌الاسلام صادقی خبر داد و افزود: برگزاری مراسم پرچمداران بصیرت در مناطق اهل سنت و با حضور روحانیون اهل سنت و همایش ملی سه‌ ساله‌های حسینی توسط بسیج جامعه زنان از جمله برنامه‌های اجرا شده در هفته قبل از آغاز هفته بسیج هستند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه تفکر تشکیل بسیج تفکری الهی و پیامبر گونه است، خاطرنشان کرد: امروز بسیج به عنوان دست قدرت خداوند شناخته شده است و نه‌ تنها در تمام عرصه‌های کشور بلکه نقش و تأثیر آن در تمام دنیا به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تنه قدرتمند بسیج در داخل محکم و شاخ  برگ آن در دنیا گسترده شده است، افزود: امام راحل در آن دوران سازمانی را بنا کردند که برخلاف سایر سازمان‌ها در طول زمان دچار دستخوش تغییر و چالش نشود آن چنان که بسیاری از جنبش‌های ضد ظلم و استکبار در دنیا براساس تفکرات بسیجی است.

ریحانی با بیان اینکه امروزه بسیج به عنوان گره‌گشا و زیربنای حل مشکلات شناخته شده است، گفت: امروز بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله امنیت داخلی، امنیت مرزها، جذب، آموزش، سازماندهی و آگاهی و بصیرت بخشی به مردم به عنوان قدرتمندترین مؤلفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش می‌کند.

وی راز تسلیم شدن یک کشور در برابر دشمنان خود را تسلیم فکر و ذهن آنها دانست و افزود: تسلیم فکر و ذهن جدیدترین شیوه دشمن است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان نفوذ و تهدید بزرگ یاد می‌کنند و دشمنان سناریوی فرهنگی خود را براساس تسلیم شدن افکار ما در برابر خواسته‌های آنها برنامه‌ریزی می‌کنند.

ریحانی با اشاره به اینکه امروز بسیج به دنبال تثبیت قدرت استحکام درونی کشور است، عنوان کرد: اکنون مؤلفه‌های سنتی هم‌چون پول و وسعت سرزمینی برای رسیدن به قدرت کارساز نیست و آموزه‌های دینی، قرآنی، وحی، توصیه‌های پیامبران و هدایت رهبری آگاه و بصیر مؤلفه‌های قدرت هستند.

وی با بیان اینکه امروز بسیج می‌تواند در اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود بستر و زیرساخت اقتصادی، توانایی لازم و قدرت خود باوری باید به خود متکی باشد و برای تثبیت قدرت خود تلاش کند.

ریحانی با اشاره به اینکه امنیت مرزهای استان به صورت کامل تأمین شده است، عنوان کرد: گروهی دست نشانده و کرایه‌ای برای ایجاد ناامنی در کشور از هیچ‌گونه چالشی از جمله امنیتی، سیاسی و اقتصادی دریغ نمی‌کنند اما در مقابله با آنها اقدامات ویژه امنیتی انجام شده است.

ریحانی با اشاره به اینکه با وجود امنیت کامل در مرزهای استان اما باید در هر شرایطی آماده و هوشیار بود، گفت: دشمنان قسم خورده ایران هم‌چون گروهک تروریستی آمریکایی داعش به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند اما اکنون حامیان خود هم‌چون فرانسه را مورد حمله قرار داده‌‌اند.

ارسال نظرات