خبرهای داغ:
توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود صورت گرفت؛

بزرگترین اقدام فرهنگی به مناسبت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار

موسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود با توجه به فرارسیدن روز کتاب و کتابخوانی اقدام به توزیع 4هزار جلد کتب مذهبی در سطح کشور كرد.
کد خبر: ۸۵۹۵۸۷۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، موسسه فرهنگی به جهت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه اسلامی اقدام به اهداء و توزیع 4000 جلد کتب اسلامی در سطح کشور نمود و این طرح را برای اولین بار در سال گذشته با نام کتاب برای همه در سطح کشور اجرا نمود که مورد استقبال عموم نیز واقع گردید.

محمد ابراهیمی نائب رئیس اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت استان سمنان و مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین بیان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ارزش مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی وبا اشاره به فرمایش ایشان که فرموده اند کاری بکنید که مردم اگر کتاب حمل نمی کنند، بتوانند در اتوبوس، در مطب دکتر، در اداره ای که نوبت ایستاده اند، در نوبت نان و یا در نوبت قند، کتاب بخوانند. اگر بشود این کار را راه بیاندازید و باب کنید، خدمت بزرگی کرده اید. این کار محال نیست، بلکه ممکن است، به دلیل اینکه ما می بینیم در کشورهای دیگر تا حدود زیادی این کارها انجام شده است. ما که اهل این کار و اولی به این کار هستیم، متأسفانه هنوز نتوانسته ایم، این موسسه فرهنگی این طرح عظیم را مدت دو سال است که اجرا نموده است و در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است و اثرات آن را نیز از نزدیک مشاهده نموده است.

ابراهیمی در ادامه گفت: اگر بتوان مردم را با هر ترتیبی که می‌باشد به کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب کرد و استعدادهای که در جامعه می‌باشد شناسایی کرد، می‌توان به توسعه و پیشرفت کشور و جامعه امیدوار بود. و اینک نتیجه می‌گیریم اگر فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه‌ی ما رونق پیدا کند و علاقمندان زیادی به آن رو آورند باعث توسعه و گسترش کشور و سرفرازی ملت و جامعه خواهد شد.

در پایان با اشاره به این موضوع که درطرح ملی( کتاب برای همه ) که برای اولین بار از سوی موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود برگزار گردیده است تعداد 7000 جلد کتب علوم دینی بصورت رایگان در سطح کشور میان آحاد جامعه توزیع گردیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها