خبرهای داغ:
مدیر کتابخانه امام صادق(ع) استان قزوین بیان کرد: بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بخش تخصصی قرآن و حدیث کتابخانه امام صادق (ع) افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۸۷۹
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام کرمی مدیر کتابخانه امام صادق(ع) با تسلیت فرارسیدن ایام صفر اعلام کرد: بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بخش تخصصی قران و حدیث کتابخانه به منظور بهره گرفتن طلاب حوزه های علمیه و همه اقشار راه اندازی شده است.

وی با اشاره به هدف از راه اندازی این بخش درکتابخانه گفت: این بخش مجهز به بیش از 15 هزار جلد کتاب با موضوع قران و حدیث و علوم وابسته به آن در بخش‌های جداگانه راه اندازی شده است.

کرمی اضافه کرد: این بخش به منظور اهتمام ویژه و جدی به پژوهش های قرانی بوده که خوشبختانه امروز طلاب مدارس علمیه قزوین و همه اقشار دانشگاهی و دانشجویی می توانند با مراجعه به کتابخانه امام صادق (ع) از این بخش استفاده نمایند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه بیش ازهمه ترویج فرهنگ قرآنی و زندگی مبتنی بر قرآن و حدیث برای همه آحاد جامعه ضروری و نیاز جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات علوم و قرآنی بسیاری در سطح استان صورت گرفته است، ادامه داد: در استان قزوین موضوعات و پژوهشهای قرآنی بسیاری صورت گرفته ولی کافی نبوده است  و راه اندازی این بخش می تواند به طلاب علوم دینی و دانشجویان در رابطه با تحقیق‌های خود کمک زیادی نماید.

کرمی عنوان داشت: مقام معظم رهبری بارها تاکید فراوان داشته که قرآن این کتاب آسمانی باید در زندگی ما جاری شود و اگر قرآن وارد زندگی ما شود در مقابل تمام تهدیدات فرهنگی بیمه خواهیم شد.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) بیان داشت: کتابخانه امام صادق (ع) یکی از غنی ترین کتابخانه هایی است که با 11 هزار عضو و80 هزار جلد کتاب با موضوعات علوم انسانی بوده که از منابع ارزشمند این استان محسوب می شود.

کرمی خاطرنشان کرد: کتاب باید همیشه در متن زندگی ما وارد شود و تلاش نماییم که فرهنگ مطالعه کتاب در کشور ما افزایش پیدا نماید.

این مسئول در رابطه با اهدا کتاب رایگان با نام نذر فرهنگی در این کتابخانه خبر داد و گفت: چه خوب است که همه ما برای اینکه  فرهنگ مطالعه را در استان بالا ببریم با خرید یک جلد کتاب و هدیه به افراد و یا کتابخانه های  موجود در افزایش مطالعه کتابخوانی گام‌های موثری برداریم.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها