خبرهای داغ:

دیدار جمعی از فرماندهان بسیجی با رهبر معظم انقلاب در هفته بسیج

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی: شاخص ترین برنامه در هفته بسیج دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولین بسیج استان با مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۵۹۶۰۱۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سید هاشم غیاثی در جمع خبرنگاران ضمن گرامی داشت هفته بسیج اظهارداشت: شعار محوری امسال هفته بسیج " بسیج قدرت دست خدا" است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج زیر بنای پایداری و امنیت انقلاب اسلامی است گفت: بسیج از ابتدای انقلاب در هشت سال دفاع مقدس حضوری پرنگ داشت و بعد از آن نیز در عرصه های سازندگی، جنگ نرم ، تربیتی و بصیرتی حرکتی فعال داشته و امروز با وجود گذشت 36 سال از تاسیس بسیج روز به روز بیشتر حرکت و فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه از 29آبان ما تا 5آذر به نام هفته بسیج نام گذاری شده است، افزود: عنوان روزهای هفته بسیج با عنوان بسیج ولایت و انتظار، بسیج بصیرت و استکبار ستیزی، بسیج خودکفایی و اقتصاد مقاومتی، بسیج خود باوری و جهاد علمی، بسیج خانواده و سبک زندگی اسلامی، بسیج وحدت و بیداری اسلامی و بسیج ایثار و شهادت نام گذاری شده است.

وی گفت: بر اساس روز شمار هفته بسیج، برنامه های متنوعی را اجرا خواهیم کرد که در سه حوزه ی کشوری، استانی و شهرستانی خواهد بود.

غیاثی با اشاره به برنامه های هفته بسیج در رده های مقاومت سرسراستان اظهارداشت: فرمانده سپاه استان با اشاره به برنامه های هفته بسیج اظهارداشت: 570 عنوان برنامه در 2670رده مقاومت سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح بیمارستان صحرایی در روستای تخته جان درمیان به منظور طرح غربال گری و آسیب شناسی از دیگر برنامه های محوری در طول هفته بسیج است.

غیاثی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 19هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت کردند، ادامه داد: از سال 92 تا کنون هزار نفر(1000) اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری فنی و حرفه ای استان آموزشهایی تخصصی در قالب 33کارگاه برگزارشده است، ادامه داد 1650نفر در این کارگاه ها آموزش دیده اند.

سردار غیاثی با بیان اینکه 70 نشست بصیرتی در خصوص استکبار ستیزی به مناسبت هفته بسیج برگزار خواهدشد، ادامه داد: یادواره بزرگ اهل سنت در بخش گزیک دریمان ، مسابقات ورزشی، قرآنی فرهنگی و دیدار با ائمه جمعه و جماعت، خانواده های شهداء از دیگر برنامه های هفته بسیج خواهد بود.

وی یادآور شد: در سال جاری نزدیک به 6هزار نفر از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه به راهیان نور و بازدید از مناطق هشت سال دفاع مقدس از سراسر استان اعزام خواهندشد.

وی با اشاره به سخنان امام خامنه ای در خصوص نفوذ و استحاله دشمن گفت: انتظار از بسیجیان این است که همانند گذشته با بصیرت و هوشیاری کامل در حوزه نوذ دشمن مقاومت و ایستادگی کنند زیرا امروزه دشمن در حوزه های مختلف سعی در رخنه دارد تا دستاوردهای فرهنگی سیاسی و علمی انقلاب وارد شود.

فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 3 هزار رده مقاومت اعم از نواحی، پایگاه های مقاومت، کانون ها و دفاتر گردان ها وجود دارد که حول محور بسیج فعالیت می کنند، عنوان کرد: حدود 320 هزار بسیجی آماده سازماندهی در رده های ستادی و قشری می باشند که آموزش های لازم را کسب کرده اند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی دارای 38 گردن بیت المقدس، 12 گردان امام حسین(ع)، 20 گردان کوثر، 460 گردان عاشورا و الزهرا است که هرکدام دارای مأموریت خاص خود می باشند

. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: مهترین برنامه کشوری هفته بسیج تجدید بیعت حضوری فرمانده پایگاه های استان با مقام معظم رهبری می باشد که در 4 آذر انجام خواهد گرفت تا از تدابیر و اندیشه های ایشان بهره ببرند.

سردار غیاثی با بیان اینکه در کل استان 570 برنامه در 2 هزار و 670 رده مقاومت اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: در 5 آذر اجتماع بزرگ بسیجیان را با عنوان شکوه ایستادگی در مرکز و سایر شهرستان های استان خواهیم داشت که پیام آن بازدارندگی در مقابل دشمنان این ملت است.

وی با اشاره به اینکه در این هفته افتتاح پروژه هایی اعم از حوزه، پایگاه، سالن ورزشی را خواهیم داشت، گفت: سالن بزرگ 9 دی در شهرستان طبس از جمله مهمترین پروژه هایی خواهد بود که افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه اردوهای جهادی و تقدیر از 400 نفر از فعالان در 3 آذر نیز ار دیگر برنامه های هفته بسیج خواهد بود، گفت: برپایی بیمارستان صحرایی از 3 آذر تا 6 آذر در روستای تخته جان درمیان از مهمترین برنامه های بسیج جامعه پزشکی خواهد بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار