دکتر سعید عزیزی در نشست نهضت روشنگری خواهران بسیجی بروجن، فراموشی قناعت را عامل فقر مالی، فرهنگی و معنوی در خانواده عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۹۶۲۳۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست نهضت روشنگری با حضور دکتر سعید عزیزی، مشاورخانواده در سالن فرهنگی شهدای بروجن با موضوعیت سبک زندگی اسلامی و با هدف آگاه سازی و روشنگری مادران و دختران به همت حوزه بسیج فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.

دکتر سعید عزیزی در این نشست ابتدا از مادران خواست با سنجیدن معیارهای خود از زندگی به شناخت عمیقی از خود برسند، تا بتوانند آن معیارها را با سبک زندگی اسلامی مقایسه کنند و ببینند که آیا این شناخت می تواند خود و خانواده را به مراحل بالای انسانیت و معنویت برساند یا برعکس.

وی، افزود: قناعت اصلی است که اگر در زندگی فراموش شود، فقر مالی و فرهنگی و معنوی خانواده را به همراه دارد.

استاد دانشگاه، خاطرنشان ساخت: این اصل فقط به وسیله زن خانه حفظ می شود؛ البته با حذف فرهنگهای غلط.

عزیزی، مقایسه کردن زندگی خود را با دیگران یکی از دلایل اصلی از هم پاشیدن زندگیها دانست که ممکن است خسارت جبران ناپذیری را خانواده ها متحمل گردند؛ چرا که هر کس به اندازه ظرفیت خود دارای مشکلاتی در زندگی می باشد.

وی، تأکید کرد: اگر ایمان و تقوا چراغ هدایت باشد می تواند آثار و برکاتی گرانبهایی را در زندگی انسان به همراه داشته باشد.

استاد دانشگاه تهران، همچنین فضای معنوی خانواده را وابسته به دیدگاه مادر دانست و گفت: مادر می تواند انرژیهای منفی را از خانواده دور کند و با انرژی مثبت فرهنگ سازی صحیح را به فرزندان در مقابله با مشکلات آموزش دهد.

عزیزی، اشاراتی هم به مضرات ماهواره کرد و گفت: مادران باید نقش اصلی تربیت را در خانواده برعهده بگیرند و بدانند هیچگاه این وسیله (ماهواره) نمی تواند جایگزین ارزشها شود.

وی در پایان از مادران و دختران خواست با الگو قراردادن بی‏بی دوعالم حضرت فاطمة زهرا(سلام الله علیها) از بسیاری از گناهان زبانی مثل غیبت و تهمت و...، دوری کنند تا بتوانند نور معنوی زندگی اسلامی را بچشند.

ارسال نظرات