مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان در نشست مدیران مدارس شهرستان بانه بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان و انس هر چه بیشتر آنان با قرآن کریم تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۹۶۴۲۲
|
۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستاندر گردهمایی مدیران مدارس بانه، توسعه و تعمیق برنامه های دینی و قرآنی را یکی از برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش استان عنوان کرد و از مدیران مدارس خواست ضمن توجه به این موضوع، برنامه های قرآنی را در مدارس توسعه دهند.

وی با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت و تلاش برای تربیت دانش آموزان، ارزش انسان ها را به علم و ایمان افراد دانست و گفت: ما باید قدر فرصت خدمت در نظام تعلیم و تربیت را بدانیم و با پی گیری اهداف والای نظام تعلیم و تربیت، از امانت های مردم که همان دانش آموزان هستند، مواظبت نماییم .

رشید قربانی به ضرورت برنامه محوری و حرکت با برنامه در پی گیری اقدامات نیز اشاره کرد و با تأکید بر تمرکز بر اهداف اصلی و هدف گذاری برای اقدامات و دوری از مسائل غیر ضروری، خواستار تدوین و انتخاب چند برنامه ی اساسی بر اساس اولویت ها و راهبردهای ابلاغی استان شد و گفت: همواره وقت خود را بر روی امور استراتژیک متمرکز نمایید.

وی با اشاره به اهمیت دوره های مختلف آموزشی و با بیان این که دوره ی ابتدایی به جهت شکل گیری شخصیت دانش آموزان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بر توسعه ی متوازن رشته ای در دوره ی متوسطه ی دوم تأکید کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای برنامه های سوادآموزی، توسعه پوشش تحصیلی و مشارکت های مردمی را از برنامه های اولویت دار استان برشمرد و از مدیران مدارس خواست با پی گیری برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، در زمینه ی شاداب سازی فضای مدارس و با نشاط نمودن کلاس های درس، ایمنی دانش آموزان و بهداشت مدارس، تلاش نموده و بر سیستم های گرمایشی نیز نظارت مستمر داشته باشند.

وی در پایان بر برگزاری مستمر جلسات شورای معلمان مدارس و مشارکت معلمان در اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی تأکید کرد و سپس در ادامه ی نشست به سؤالات مدیران مدارس در زمینه های مختلف پاسخ گفت .

ارسال نظرات