شهردار ابرکوه گفت: منابع انسانی به عنوان مهمترین محور در توسعه پایداراست.
کد خبر: ۸۵۹۶۴۸۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ شهردارابرکوه در جلسه کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و شورای فرهنگ عمومی ابرکوه که به صورت همزمان برگزار شد، اظهار داشت: برای رفع دغدغه های موجود باید فضای شهر را محیط انسانی کنیم.
حسین حاتمی ضمن بیان این مطلب که نباید با مشکلات و مسائل شهری به صورت گزینشی برخورد کنیم و باید ریشه ای آن را بررسی کنیم تا جواب عکس نگیریم افزود: مسائل اجتماعی مسائل پیچیده ای هستند که بدون توجه و فراهم کردن زمینه آنها با پرداختن به آنها تبعات نامطلوبی را در بر دارد.
وی تصریح کرد: بر اساس یک استنباط ناصحیح جامعه غالبا استعداد را به استعداد تحصیلی محدود می کند ولی اگر جامعه ای بخواهد رشد نماید باید برای متوازن کردن رشد خود به استعدادهایی در حوزه تجارت، بازرگانی و مسائل اجتماعی و غیره توجه نماید.
شهردار ابرکوه گفت: محور منابع انسانی به عنوان مهمترین محور در همه توسعه ها است به خصوص که امروزه بحث اقصاد فرهنگی مطرح است و اقتصاد فرهنگی مبتنی بر بحث فرهنگ است.
حاتمی بیان داشت: در سال های گذشته به خاطر بحث صنعت زدگی که وجود داشته است مبنا را در طراحی شهری بر حضور خودرو قرار داده ایم و فضا به طوری که بر مبنای حضور شهروند باشد طراحی نکرده ایم و کمتر فضاههایی را که فعالیت های اجتماعی در آن باشد را مد نظر گرفتیم که در پروژه تعریف شهر خلاق این رویه باید تغییر کند.
وی ادامه داد: از ویژگی های شهر خلاق که در نظریه های شهر خلاق وجود دارد، اینکه شهروندان دوست داردند در شهری زندگی کنند که تسامح و تساهل بیشتری دارد.
حاتمی درادامه صحبت های خود به موضوع جذب افراد خلاق که باعث قدرتمند تر شدن و بالندگی شهرها شده اشاره کرد و افزود: ما در اقدامات اولیه از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطوح عالی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی که چهره های درخشان در سطح ملی داریم استفاده نمودیم.
وی در پایان خوستار حمایت مسئولین در به ثبت رسیدن ابرکوه به عنوان شهر خلاق شد و گفت: اقداماتی نظیر برپایی مراسم 17 آبان، راه اندازی مرکز ابرکوه شناسی و نشست مجموعه داران و غیره از جمله ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی در این زمینه می باشد.
ارسال نظرات