خبرهای داغ:
گفتگویی خواندنی با مبارز عراقی علیه داعش؛

حمایت های ایران به مردم عراق روحیه داد/ به زودی در بقیع نماز جماعت اقامه خواهیم کرد

یکی از فعالان جهبه مردمی عراق در نبرد با داعش گفت : جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که به داد مردم عراق رسید و براستی ایران بود که با حمایت های مستشاری نظامی خود باعث سازماندهی نیروهای مردمی عراق شد که این حضور یک روحیه بسیار مثبتی را در بین مردم عراق ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۵۹۶۵۰۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، جبهه مردمی عراق با برخورداری از مشروعیت ملی و قانونی خود توانسته با گروهک تکفیری داعش که از حمایت های همه جانبه کشورهای جهان بهره مند می باشد به خوبی مقابله کند و با پیروزی های پی در پی خود قوت قلبی برای ملت خود باشد.

 

خبرگزاری بسیج با یکی از جانبازان این جبهه مردمی گفتگویی انجام داده است که شما را به خواندن آن دعوت می کند.


 

 

-لطفا خودتان را معرفی کنید.

 من ساجد جلیل 23 ساله دارای 3 فرزند ساکن شهر بصره هستم که بعد از فتوای آیت الله سیستانی در قالب جبهه مردمی عراق شغل خود را که رانندگی ماشین سنگین بود رها کردم و وارد جبهه علیه نبرد با تکفیری های داعش شدم.

 

-نفرت مردم عراق از تکفیری های داعش به چه میزان است؟

 مردم عراق از داعش نفرت زیادی دارند چون این گروهک تکفیری به جان، مال و ناموس مردم عراق بویژه شیعیان رحم نمی کنند و اموال آنان را به غارت می برند.

 

این گروهک تکفیری با بی رحمی تمام زنان و کودکان بی دفاع را می کشند و برای رسیدن به اهداف شیطانی خود از هیچ جنایتی کوتاهی نمی کنند.

 

مردم عراق به روشنی می دانند که دولت های استکباری جهان همچون آمریکا و اسرائیل کودک کش از داعش حمایت همه جانبه می کنند ولی در مجامع جهانی دم از دموکراسی می زنند.

 

-بسیج مردمی در مبارزه با داعش امروز چه جایگاهی دارد؟

بر حسب فتوای حضرت آیت الله سیستانی و غیرت مردم شیعه همه جوانان حتی افراد مسن به صورت خودجوش در قالب بسیج مردمی وارد میدان نبرد شدند و از جان و دل مایه گذاشتند.

 

همه مردم عراق می دانند که اگر حمایت های برداران ایرانی و جبهه مردمی نبود قطعا تا کنون کشور عراق سقوط کرده بود ولی امروزه خداراشکر با ورود نیروهای خود جوش جلوی بسیاری از پیش روی های داعش گرفته شده و مردم هم اکنون با استقامت کامل و تا آخرین قطره خون در حال دفاع از خاک عراق هستد.

 

-حمایت های ایران تا کنون چه تاثیری بر روی ثبات کشور عراق داشته است؟

جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که به داد مردم عراق رسید و براستی ایران بود که با حمایت های مستشاری نظامی خود باعث سازماندهی نیروهای مردمی عراق شد که این حضور یک روحیه بسیار مثبتی را در بین مردم عراق ایجاد کرده است.

 

حمایت های جمهوری اسلامی ایران اعم از مالی، نظامی، درمانی و ... باعث شد که مردم بیشتر در جبهه جهاد حاضر شوند. ایران تا کنون از هیچ تلاشی برای مردم عراق کوتاهی نکرده است. ما از آیت الله خامنه ای رهبر ایران بخاطر این حمایت ها کمال تشکر را داریم.

 

-چگونه مجروح شدید؟

سه ماه پیش در منطقه فلوجه استان الا نبار در حال نبرد با داعش بودیم که یک دستگاه زره پوش داعش به سمت ما شلیک کرد که در اثر آن تعدادی از یاران ما شهید و پای راست من از قسمت ران به پایین قطع شد.

 

 

-از مبارزه با داعش خاطره خاصی دارید؟

فتوای آیت الله سیستانی برای جنگ با داعش برای همه شیعیان خاطره خوب و برای حزب بعث و داعش غافل گیرانه بود ولی یک خاطره که از ذهنم خارج نمی شود این است که وقتی شهر فلوجه را به فرماندهی آقای عامری به  تسلط خود درآوردیم نیروهای داعشی فراری شدند بطوریکه حتی برخی در بین افراد عادی در شهر در بین افراد عادی حرکت می کردند و از ترس خود جرات هیچ کاری را نداشتند در حالیکه روزی برای خودشان کسی بودند و مردم شیعه را اذیت می کردند.

 

این افراد در هنگام دستگیری می گفتند که ما داعشی نیستیم و به اعضای خود توهین می کردند.

 

-سخن پایانی.

ما مردم عراق از جمهوری اسلامی ایران بسیار تشکر می کنیم چون اگر حمایت های این کشور اسلامی شامل حال ملت ما نمی شد معلوم نبود الان عراق در چه وضعیتی بود و ما در کدام کشور آواره بودیم.

 

بدون شک پیروزی مردم عراق به خاطر تعصب دینی و نیروی بسیج مردمی بسیار نزدیک است و ان شاء الله پس از پیروزی بر کفار زمان با حضور نیروهای ایرانی، شیعیان عربستان، یمن و لبنان روزی در مدینه منوره نماز جماعت را در بقیع اقامه خواهیم کرد.


ارسال نظرات