امام جمعه خرم آباد گفت: در شرایطی که اقتصاد کشور متاثر از اختلاس ها و زد و بندها است بسیج سالم ترین فعالیت های اقتصادی را داشته است.
کد خبر: ۸۵۹۶۵۱۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، با بیان اینکه تفکر بسیجی می تواند اقتصاد ما را از این وضعیتی که متاثر از اختلاس ها و زد و بندها است نجات دهد گفت: سالم ترین فعالیت اقتصادی توسط بیسجیان در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

وی ضمن گرامیداشت آغاز هفته بسیج افزود: بسیج یک تشکیلات انقلابی و مردمی است که دارای ظرفیتی پایان ناپذیر و دائمی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه بسیج در تمام صحنه ها از جمله در دفاع مقدس، در سازندگی و اردوهای جهادی، در عرصه علمی و فناوری هسته ای و در عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش سازنده ای داشته و افتخار آفریده است گفت: نقش سازنده بسیج در عرصه های مختلف نشات گرفته از تقوا و روحیه انقلابی بسیجیان است.

میرعمادی با بیان اینکه در این برهه از انقلاب اسلامی نیز تفکر بسیج نجات بخش کشور است به سه وظیفه بسیج در این برهه اشاره کرد و ادامه داد: مبارزه با نفوذ دشمن اولین وظیفه ای است که بر دوش بسیجیان است؛ چرا که سناریوی دشمن این است که با نفوذ فرهنگی و سیاسی باطن و سیرت چمهوری اسلامی و باورهای مردم را تغییر دهد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت هوشیاری در برابر خطرات نفوذ دشمن اضافه کرد: بسیج با بصیرت، اخلاص، سازش ناپذیری و مقاوت خود می تواند سد محکمی در برای نفوذ دشمن باشد.

امام جمعه خرم آباد گفت: دومین وظیفه ای که متوجه بسیج است این است که بسیجیان باید در جنگ نرم با آسیب های فرهنگی و اجتماعی دشمن مقابله کنند.

میرعمادی بیان کرد: یک روز بسیج در جنگ نظامی افتخار می آفرید و امروز قلم و تفکر بسیجی در پاسداری از انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کند و کشور را برابر تهدیدات فرهنگی و آسیب های اجتماعی حفظ می کند.

وی با بیان اینکه تلاش برای تحقق اقتصاد مقامتی دیگر وظیفه بسیج است اظهار کرد: سالهاست که رهبر معظم انقلاب بر این امر تاکید می کنند اما عملا کاری برای تحقق اقتصادی صورت نگرفته است و اینجاست که بسیجیان رهبر معظم انقلاب باید تلاش کنند که اقتصاد مقاومتی محقق شود.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: ستاد پیاده روی اربعین تشکیل و مقدمات کار برای شکل گیری بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان در زیر سایه قرآن و اهل بیت (ع) فراهم شده است.

میرعمادی هدف از پیاده روی اربعین حسین را تقویت وحدت مسلمانان و جهان اسلام دانست و افزود: با این پیاده روی می خواهیم این پیام را به مسلمانان جهان بدهیم که وحدت مسلمانان در زیر سایه قرآن و عترت و زیر چتر امام حسین (ع) کارساز و نجات بخش شده است.

وی با بیان اینکه امروز پیاده روی اربعین با حضور 20 میلیون زائر به بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است تصریح کرد: حال که این سنت احیا شده است همه ما وظیفه داریم که بستر مناسب را برای اسکان و پذیرایی زائرین کربلای معلی فراهم کنیم.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت اقدام تروریستی در پاریس گفت: حوادث تروریستی در هر کجای دنیا که اتفاق بیفتد از نظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است.

میرعمادی رفتار دوگانه غرب در مواجه با تروریسم را قابل تامل دانست و تصریح کرد: سران کشورهای غربی با یک رفتار دوگانه در مقابل جنایت های تروریستی در عراق، سوریه و لبنان سکوت می کنند؛ اما جنایت تروریستی در پاریس را محکوم می کنند.

وی رفتار دو گانه غرب در قبال مساله تروریسم را نشات گرفته از تقسیم بندی تروریسم به تروریسم خوب و تروریسم بد عنوان کرد و افزود: تروریسم در هر شرایطی محکوم است اما متاسفانه غربی ها از تروریسم به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف شوم خود از آن استفاده می کنند.

امام جمعه خرم آباد گفت: رفتارهای دو گانه غرب در قبال حقوق بشر و تروریسم نشانه این است که غرب دچار تزلزل در سیاست شده است و سیاست ثابتی ندارد.

ارسال نظرات