امام جمعه هرات گفت: حوادث تروریستی اخیر در کشور فرانسه در واقع توطئه صهیونیست ها و دشمنان اسلام در راستای رواج اسلام هراسی در جهان بود.
کد خبر: ۸۵۹۶۵۱۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه این هفته هرات در خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد .

«حجت الاسلام جعفری» پرهیزگاری و تقوا را یکی از ویژگیهای بارز بندگان خدا معرفی و گفت: خداوند در سوره آل عمران در آیه های 133 و 134درباره ویژگی های متقین سفارشاتی را ارائه و پاداشی برای آنان بیان کرده است .

امام جمعه هرات با تبریک ولادت امام موسی کاظم (علیه السلام) ویژگی بارز این امام همام را کنترل خشم برشمرد .

وی کنترل خشم را ویژگی بارز نبوت عنوان کرد .

جعفری در خطبه دوم به هفته بسیج اشاره و اظهار داشت : امام خمینی (رحمه الله علیه )بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شناختی که از دشمنان قسم خورده انقلاب داشت دستور به تشکیل بسیج بیست میلیونی داد .

امام جمعه هرات گفت: بسیجیان کسانی هستند که حول محور ولایت حرکت می کنند و مردمانی با بصیر و آگاه و حاضر در صحنه هستند .

وی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج اظهارداشت : تا زمانیکه فرهنگ بسیجی (روحیه جهاد و شهادت ،حضور در صحنه های مختلف ، بصیرت و آگاهی ) در کشور رایج باشد دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند و تیرش به سنگ خواهد خورد .

خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به حوادث فرانسه خاطر نشان کرد : چند روز قبل از بمب گذاری فرانسه ،حوادث مشابه ای در لبنان اتفاق افتاد و هیچ صدای از جوامع بشری بلند شد. ولی در فرانسه گوشهای جوامع بشری شنوا شد . حادثه فرانسه نشان داد که برای سازمان ملل جان شهروندان غربی با مردمان غرب آسیا تفاوت دارد .

جعفری گفت : حوادث فرانسه از دو حالت خارج نیست : یکی اینکه خود داعش مستقیما در راس این اتفاقات باشد، دوم اینکه این اتفاق با مدیریت صهیونیست ها اجرایی شده است که این احتمال به واقعیت بیشتر نزدیک است .

وی افزود: اسرائیل می خواهد با ناامن کردن فضای جهان برای مسلمین، موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی را به وجود آورد .

جعفری خاطر نشان کرد : صهیونیست ها با پرورش نیروی های ترویستی از جمله داعش به جان مردم جهان افتاده اند و این حملات را به اسم اسلام تمام می کنند .

امام جمعه هرات گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران و تمام مسلمانان جهان این حملات را محکوم و این پیام را به گوش تمام جهانیان می رسانیم که مسلمانان مخالف ریختن خون بیگناهان هستند .

حجت الاسلام جعفری در پایان به ذکر مناسبت های هفته پرداخت

ارسال نظرات