خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب با گرامیداشت هفته بسیج با عنوان اینکه نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ما است گفت: تفکر بسیج اصلی ترین مؤلفه ایستادگی در برابر نفوذ دشمن است.
کد خبر: ۸۵۹۶۵۲۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام محمدطاها مهری در خطبه های نماز جمعه این هفته گیلانغرب افزود: فرهنگ بسیج از مکتب، جریان و تفکراتی سرچشمه گرفته است که ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد.
سی ام آبانماه تا ششم آذر ماه هر سال در کشور به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.
وی اظهار داشت: ساختار و تفکر الهی بسیج امروز بعنوان بزرگترین مؤلفه قدرت در ایران اسلامی نقش آفرینی می کند و در هر عرصه جدیدی که به روی نظام گشوده می شود تفکر بسیجی راهگشاست.
وی بیان کرد: نقشی که بسیج چه در دوران جنگ و چه در عرصه سازندگی برای توسعه و پیشرفت روزافزون نظام اسلامی ایفا کرد بر کسی پوشیده نیست و کاملا مشهود است.
وی گفت: در شرایط فعلی وحدت و تبعیت از یک رهبر الهی بر مبنای اعتقاد و ایمان اصلی ترین مؤلفه قدرت است و فرهنگ و تفکر بسیج بعنوان بزرگترین کارخانه انسان سازی که امام خمینی (ره) آن را راه اندازی کرد منحصر به زمان و مکان خاصی نیست.
امام جمعه گیلانغرب پیشرفت و توسعه نظام اسلامی در بخش های مختلف به ویژه در بخش فناوری هسته ای را حاصل تلاش ها و مجاهدت های داشمندان جوان بسیجی ذکر کرد.
حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در شرایطی که کشور ما به لحاظ زیست محیطی نیازمند برنامه هایی بلند مدت است نشان از آن دارد که نظام جمهوری اسلامی ایران با ایجاد اسناد بالادستی لازم در پی حل اساسی و مبنایی مشکلات کشور در بخش زیست محیطی است.
وی با بیان اینکه موضوع محیط زیست اکنون نه در ایران بلکه در همه جهان به یک مساله اصلی و مهم تبدیل شده است ادامه داد: تخریب محیط زیست و انواع تهدیدهای حاصل از آن یکی از معضلات اصلی جامعه بشریت است.
خطیب جمعه گیلانغرب با اشاره به حوادث خونبار واقعه ترویستی پاریس توسط گروه تکفیری داعش اضافه کرد: کشته شدن مردم بیگناه پاریس نتیجه حمایت های دولتمردان فرانسه از گروه ترویستی و تفکیری داعش است.
حجت الاسلام مهری گفت: پاریس بعنوان مدعی مبارزه با تروریست میزبان گروهک های تروریستی بدنامی چون منافقین و برخی عناصر تکفیری و حتی حمایت علنی از گروهک هایی چون جبهه النصره به صورت همزمان است و اگر به اشتباهات راهبردی خود در حمایت از تروریست وحشی پی برده باید در رفتار خود نسبت به آنان تجدید نظر کند.
ارسال نظرات