امام جمعه موقت سنندج گفت:بسیج به معنای آمادگی، مقاومت و دریای خروشان شهادت،رشادت و اخلاص است.
کد خبر: ۸۵۹۶۵۵۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سنندج، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج به معنای آمادگی، مقاومت و دریای خروشان شهادت،رشادت و اخلاص است.

وی گفت:بسیجان ادامه دهنده آرمان های امام راحل هستند و بسیج یعنی سرباز سربلند و مطیع ولایت و بسیج یعنی در متن مردم و یار و یاور مردم بودن.

ماموستا حسینی بیان داشت: امنیت؛ اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی مرهون ایثار و از خودگذشتگی سپاه و بسیج است.

وی اظهار داشت: رهبری داهیانه این نظام و حضور دلسوزانه و با جان و دل مردم در تمامی صحنه موجب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امروز ایران اسلامی از امن‌ترین کشورهای جهان است که همه ما باید شکر گذار این نعمت باشیم و قدر آن را بدانیم.

وی در ادامه به جنایات گروه های تکفیری در تمامی کشورها آسیایی و اروپایی اشاره کرد و گفت: این گروه تکفیری موجب کشتن انسان های بیگناه در تمامی دنیا شده و انواع و اقسام جنایات را علیه مردم به کار برده است.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه تلاش و اقدامات مجموعه سپاه و بسیج استان و در راس آن سردار رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس را شایسته تقدیر عنوان کرد و از تشکیل حلقه‌های صالحین به عنوان یکی از اقدامات بسیار خوب بسیج نام برد و افزود:حلقات صالحین با تشکیل حلقه های معرفتی و بصیرتی موجب بصیرت افزایی در جامعه می شوند.

انتقاد امام جمعه موقت سنندج از وضعیت جاده های استان

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بد راه ها و جاده های استان و کشته شدن بسیاری از هموطنان و همشهریان در تصادفات اخیر جاده ای عنوان کرد: این مهم نیازمند توجه هربیشتر راه و شهرسازی استان و تخصیص اعتبارات بیشتر برای توسعه و بهبود وضعیت جاده های استان شد.

حسادت،پیروی از هوای و هوس و خدرای بودن سه عامل هلاکت و نابودی انسان/ بی توجهی به حجاب و عفاف به واسطه تبعیت از هوی و هوس است

ماموستا حسینی در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته به سه عامل هلاکت و بدبختی انسان اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) بخل و حسادت، پیروی از هوی و هوس و خود رای بودن موجب نابودی و هلاکت فرد است.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: نگاه حرام، بی‌توجهی به حجاب و عفاف، دست‌ درازی به مال مردم، تهمت، دروغ، ریا و منکراتی از این قبیل همه به واسطه تبعیت از هوای نفس انجام می شود.

ماموستا حسینی در ادامه سه عامل خوف الهی، میانه‌روی و عدالت را سه عامل خوشبختی و سعادت فرد بنا به فرموده پیامبر(ص) ذکر کرد و گفت: رعایت این موارد موجب سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت می شود.

ارسال نظرات